Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år" nya bilder sid 10

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Janne.S »

Ännu en röst på F12!!!! Målningen skulle bli apfräck!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Per.V »

F12, då jag är Kalmarit.
Per Vildarve. Gotland
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Axx »

Bild

Plattan utanför "nya 2a division gripenhangaren" F 10. 3e divisionens byggnad i bakgrunden.
En stolt Axx tillsammans med Johan 56 på tiden det begav sig.
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Niklas »

Jag tycker det här dioramat är helt fantastiskt! Riktigt kul idé, det är så jag önskar jag själv kommit på den! :) Tycker det blir riktigt bra med den felmålade Kalmariten, det kommer bli väldigt snyggt och annorlunda! :)

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Absolut! Drake F12-02 håller på i skrivande stund och byggas! :-)

Tack Axx!! Perfekt bild hur uppställningsplatsen ser ut, strecket målat rätt över bara hehe!!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Jaha! Nu är bygget igång på F12-02 dvs 35537. Tredje gången gillt på kort tid. Nu känns det som rutin faktiskt. Hoppas den blir lika bra som dom andra bara :-)

Som sagt det går igen..
En Drake stol som ska pryda F12-02
Bild

Och fällda roder igen!! Det var en effektfull detalj faktiskt. Så det gör vi igen. :-)
Bild
Lennart

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Lennart »

Du borde nästan få Draken Riddarorden för din bedrift Henrik.Snyggt som vanligt/Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Janne.S »

Fabriken rullar igång igen :D

Strålande instats!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Japp så! bygget av 35537(F12-02) fortskrider, dock har det stått still några dagar, Idag så var jag hos gamla CVV i västerås för att "snoka" om 35537:s öde efter 2009 och vi gick bet på det till en början. Ingen ville sig veta av om någon J35J stått på Hässlö runt 2009, men jag förklarade att det bara är ett referensfoto och att den kan ha kommit flera år tidigare, då börjar de gamla herrarna spåna som aldrig förr.Jag fick ett nummer till en gammal Draken pilot som är engangerad i flygmuséet och han verkar vara den som kan veta nått. Men vi kom så långt att det "troligen" står en J35J i en annan hangar på området, men då isärskruvad. Dom fick inte tag i individnumret på den när jag var där. återkommer om denna J verkligen finns där. Däremot fick jag bevis på att 35537 var kammomålad på F10 innan den modifierades till J. Det kan man tydligt se på detta foto jag hittade i muséet.

Att det verkligen är 35537 på fotot är att fotot är taget runt 1985 och då hade 35537 anlänt några år tidigare till F10. När 35537 kom till F10 så fanns där oxå en annan drake 35611 som hette F10-37(som oxå modifierades till J35J) som fick heta F10-65 istället. Men detta bör ha skett nånstans runt 1981-82. Så det är mycket troligt att det är 35537 på bilden.
Bild

Så det är allt jag kan säga om historiken på 35537 fram till 2009. Det ska bli ytterst intressant att få kontakt med denna herre som kanske vet om vad 35537 fått för öde. Det är såå nice med efterforkningar!!

Oj detta inlägg blev mer en INFO än ett bygginlägg..men håll ut det kommer ett sådant lite senare oxå!! :-)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Nåja, så här ser bygget ut med 35537. Den är istort sätt klar för slipning och lack. Håller på i skrivande stund att maska huvar och grejjer innan lack!!

Roder ned! mycket bra!
Bild

De absolut nödvändigaste etsen är monterade :-) och Pitotrören i mässing!
Bild

Bild

Var så alles för idag.
Jo! jag har oxå nu gjort klart dioramaplattan, men den visas i sitt fullo när flygtyget är klart!! Hihi
Skriv svar