Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år" nya bilder sid 10

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Jättetjusigt! Men...

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jag älskar din idé och du genomför den väldigt bra! Jag blir mycket sugen på att plocka fram några av alla mina obyggda 35:or.

Jag har ett litet bekymmer med din F 10-basplatta dock. Jag känner inte till någon taxibana på F 10 som ser ut sådär.
De som jag känner till har vita streck allihopa. Utgick du ifrån de bilderna som "Axx" tipsade om?
En del av de bilderna var nämligen tagna på en övning i Tyskland...

Jag hoppas att jag inte ställer till det för dig nu? :-)
Mycket bra jobbat annars. Tänk om en annan hade haft den energin!

Andreas Samuelsson
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Haha du ser! sånt där är ju tråkigt, när man tror sig göra rätt men det är på tok helt fel! :-)
Jag trodde det där var F10, det är bara bita i det sura äpplet och göra om strecken till vita istället antar jag.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Nu är F10:s bana fixad med rätt färg(om det nu blir F10 vill säga, läs nedan) ! Den blev standardvit! Det var en lätt match och det blev bra trots allt!
Bild
Hörrni ni! Nu har jag fått tag på min sista J35F som ska byggas i slutet av veckan. MEN jag måste fråga er på IPMS om mitt Diorama.

Så här är det:
Det jag hade tänkt var ju att visa 35537 från F1 fram till F10 sen vidare tillbaka till F1 igen som värsta nedbrytet oflygbart flygplan.
Men jag funderar på att ändra på en sak. Jag tänkte istället om jag skulle göra 35537 från F12-02 istället, Ni vet när 35537 blev felaktigt målad med svart istället för mörkblå.
Då blir ordningen F12-F1-F10 istället. Då får man 35537 visade från 3 olika flottiljer och det känns lite roligare.

Ni som inte vet hur 35537 såg ut på F12 får här se en bild taget av AHR.
Bild

Vad tycker ni? Ska jag köra på mitt tidigare upplägg med Hässlö 2009 eller ska jag köra med F12?
F12:an känns rätt kul och udda att göra faktiskt!
Lennart

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Lennart »

Kanoners Henke,ser väldigt bra ut.Du har fått fin färg på asfalten/Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Ingen som har en synpunkt?
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Axx »

Kör på med den grön/svarta findressen från Kalmartiden! Vore en udda syn och en hälsning till stackarn som hade fel färg i färgsprutan! Alla har sina 15 minuters berömmelse, sa Andy Warhol....verkligen..
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Axx »

Riktigt snyggt så långt iallafall!
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Johan Elvin »

Kör på F12 alternativet.
Har inte sett den bli byggd nån gång.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Göran NS »

Har alltid tvivlat på att 35537 F12-02 verkligen blev målad i svart istället för grönt, är det inte bildens färgåtergivning (eller vad det heter) som lurar ögat. Jämför gärna med noskonen på planet bakom på bilden. Den gröna färgen i Drakens kamo ser väldigt mörk ut när den är helt färsk och ovädrad. Dessutom, vad finns det för rimlig anledning att de två färgerna skulle blivit förväxlade, inget annat eller annan utrustning i Flygvapnet var målat matt svart. Men, men, det är bara min teori.
Göran Nilsson Söderholm
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Draken J35 tidslinje Diorama "Drakens år"

Inlägg av Henrik R »

Ja om man tittar på noskonen på J35:an bakom så tycker jag kammot verkligen är svart!
Skriv svar