Tamiya Spitfire IX - Clostermann i Normandie

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Tamiya Spitfire IX - Clostermann i Normandie

Inlägg av Cpt_Farrel »

Här är min Tamiya Spitfire med extra resin från Baracuda. Färger är Tamiya och Gunze. Dekalerna till Pierre Clostermanns Spitfire som han flög i Normandie kommer från Kagero. Rundlarna är målade m.h.a. Ad-Astra masker.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Anders
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya Spitfire IX - Clostermann i Normandie

Inlägg av Stellan »

Det där var en redigt snygg Spit i Clostermans kläder. Han har varit en stor favorit alltsedan jag läste Det stora vansinnet som liten pojk. Härliga färger och balans i målningen. Hittar ingen uppgift om skala...?
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Tamiya Spitfire IX - Clostermann i Normandie

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar!
Du har lyckats mycket bra med att få modellen att se levande ut utan att för den skull vara hårt sliten eller nedsmutsad.
Jag tänker försöka göra nåt liknande på mitt nuvarande bygge, Graf Spee.
Det är inte lätt att få en modell att se ut som en ren och snygg förebild utan att den ser ut som en ren och snygg modell.

Uffe
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Tamiya Spitfire IX - Clostermann i Normandie

Inlägg av Cpt_Farrel »

Tackar! Har jobbat rätt mycket med vädringen så det skulle märkas väl om den försvann, men den är ändå inte så uppenbar. Det är väl en gång på tio som man faktiskt lyckas med det! :)

Skalan är 1/32 förresten

/Anders
Skriv svar