Renault 4L

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Enzo
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 nov 2012, 21:55
Namn: Krister Sjöström
Ort: Malmö

Renault 4L

Inlägg av Enzo »

Då har jag påbörjat ett bygge som iallafall kittlar min nostalginerv. Dom här bilarna fanns överallt när jag var barn, jag har åkt med i en många gånger. Så när jag såg att Ebbro skulle ge ut den i 1/24 var det bara att vänta. Och nu är det dags att börja bygga.

Bild
Så här ser lådan ut.

Bild
En fin liten modell. Motorhuven är öppningsbar medan dörrarna måste limmas i öppet eller stängt läge. Om man inte scratchar gångjärn.

Bild
Har målat alla delar som skall vara svarta. Använder Tamiya TS-29 i airbrushen, det ger en snygg finish som håller att hanteras.

Bild
Och här ligger resten av delarna och väntar på målning. Notera dörrarnas insida är ihopgjutna med rutorna, blir mycket att maskera.

Färgen kommer att bli Tamiya TS-10 French Blue, alltså den blå färg franska racerbilar tilldelades. Känns passande på något vis.


Krister
Blankt är fint
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Renault 4L

Inlägg av Per.V »

Ser bra ut så långt.
Underbar bil, har ägt 3-4 st, måste ha.
Per Vildarve. Gotland
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Renault 4L

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, en sån måste jag också ha, även om jag "bara" ägt en. Var fick du tag på den? Pris?
Enzo
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 nov 2012, 21:55
Namn: Krister Sjöström
Ort: Malmö

Re: Renault 4L

Inlägg av Enzo »

Jag köpte min på:

www.viragohobby.se

Den är inte billig, 595 kr, men det är ju normalpris för japanska bilbyggsatser idag. Det finns även Fourgonnette, dvs skåpbilsversion

Krister
Blankt är fint
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Renault 4L

Inlägg av Björn Fransson »

Oj! Nästan lika dyr som min i skala 1/1 var... Skulle inte Heller ge ut den här också?
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Re: Renault 4L

Inlägg av Krister Sjöström »

Jo, det stämmer. Heller är också på gång med en 4L. Det kan tom vara så att det är samma. Ebbros boxart visar den med aluminiumgrill och Heller den med plastgrill. Satsen innehåller båda varianterna så det kan vara samma. Sannolikheten för att två tillverkare tar fram samma oväntade sats samtidigt helt oberoende av varandra är ju inte så stor.

Oavsett kommer nog Heller att vara billigare att köpa i Sverige


Krister
Blankt är fint
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Renault 4L

Inlägg av Björn Fransson »

Jo, om den kommer lär de vara samma. Det som är lite märkligt är att Heller verkar ha plockat bort den som framtida nyhet från sin hemsida.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Renault 4L

Inlägg av Robin Nilsson »

Var det den som kallades för Laban ??
/ Robin
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Renault 4L

Inlägg av Per.V »

Jo, och apambulans.
Per Vildarve. Gotland
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Renault 4L

Inlägg av Joakim Hultman »

Åh vad kul! Detta bygge kommer jag att följa. :)
Skriv svar