I do Voodoo magic!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

I do Voodoo magic!

Inlägg av Henrik R »

Ahh..Nu är jag äntligen klar med min F-101B Voodoo. Det är en gammal Monogram som har sptetsats med fotoets,resinstolar och nya dekaler. Jag har alltid velat göra en Voodoo på äldre dagar.
Utgångs objektet var en Voodoo F-101B som normalt är GRÅ. Men jag ville ju göra de läckra NMF Voodoosarna. Så här är den på egna ben efter att ha legat i lådan sen 1985.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Björn Fransson »

Åh! Voodoo! Major Dan Cooper i Pilot... Nostalgi... Läckert flygplan! Och som alltid snyggt byggt och makalöst målat. Härligt att se en så pass annorlunda fågel.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av SvenYoung »

Härlig metallisk yta du har fått till, Henrik, och tufft plan.

Snyggt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Stellan »

Fransson, det är du och jag mot resten av världen :) Tänkte direkt Pilot jag med!!!

Riktigt läckert utfört av en riktigt läcker kärra. Kul att du jagat liv i en gammal Monogram, de förtjänar att fortsätta byggas.
Stellan Schroeder Englund
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av jfall »

Sjukt snyggt jobbat som vanligt. Undrar också hur du får till skuggningen? Kör du preshade och sedan tunt med alclad ovanpå eller postshadar du efter du lagt på alclad? Eller det kanske en annan metod helt.och hållet?
Jakob Fall
AP
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Henrik R »

Tack alla!!!
Stellan och Björn--> major Cooper körde inte han gärna Starfighter? eller minns jag fel?

Det är överhängande post-shade med mörka färger, allt från grått till svart i tunna tunna lager. Alclad är i 7 olika nyanser även om det inte syns så bra på fotot.
Efter som den har höjda panellinjer så är wash helt offline på detta bygge. Det går att bygga gamla modeller utan att använda wash! :-)
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Stellan »

Kommer inte ihåg vem som spakade vad men en typisk Pilot-kärra är det likväl. Gärna ska det swisha över något berg tecknat med vidvinkelpennan.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Björn Fransson »

Jodå, Cooper spakade gärna Starfighter. Plus en hel del annat, bland annat var han i Norge en gång och spakade F-5. Men ska det vara Cooper ska det ändå vara Voodoo!

Stellan, den här är till dig:

Bild
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Göran »

Oavsett vad Major Cooper flög, så har du fått till det riktigt fint med metallfinishen. Efterskuggningen är helt suverän.

Mvh
Göran
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: I do Voodoo magic!

Inlägg av Henrik R »

Tack Göran.
Trots vädret och andra saker så gick det att få ordning på den!
Skriv svar