Close Contact Diorama - (WIP)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av tiking »

Jag har arbetat med figurerna för några veckor nu, på och av, när tiden tillåtet. Det har inte varit lätt eftersom jag har åter gjort camo mönster många gånger om. Jag har nu stor respekt för figurbyggare. Det är den svåraste formen av modeller som jag känner till. Att få rätt hudton är fortfarande en problem för mig, liksom camo målning. Men jag kommer att komma dit på ett eller annat sätt. Det kommer att ta tid. Jag har läst många artiklar och fortsätta att studera olika varianter man kan uppnå. Men jag kommer inte att konkurrera med figurbyggare lika länge mina figurer ser inte ut som en 3-årig som har målat dem, är jag nöjd. Vi får ser. Jag tror ej att jag kommer blir 100% klart till 08 open i April men vi får ser.

Så här är resultatet av mina fler försök på att få denna camo målning jobb att se rätt ut. Än så längre är jag ok med resultatet efter flera veckors försök att få det se bra ut. Jag har fortfarande fyra stycken usmc figurer att göra. Mer svett och tårar, men striden fortsätter ...

Jag har fortfarande mer information för detäljer att lägga till diorama.

Bild

Bild

Bild

Bild

--------------------------


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av tiking »

Saker och ting gått framåt långsamt som ni alla vet . Mindre tid för att bygga på grund av att allt som runt familjen . Men jag gör lite varje gång när jag får en chans . Här är några bilder på taket detaljer och små tillägg jag har lagt hittills . Gjorde några vattentankar och rörledningar som tas från min låda av tricks . De konkreta stödblock gjordes från samma rosa material , frigolit

Kom ihåg att jag försöker göra allt på en budget utan att sätta hål i mina fickor . Jag byggde ihop en liten generator från udda bitar från min lada av tricks . Så länge det ser ut som en del av verkligheten är jag nöjd. Inte en enorm skillnad , men detaljer icke desto mindre. Kommer att göra en del målning och raffinering av detaljerna som jag går tillsammans . Jag har också lagt till elektriska kablar runt byggnaden i en något slarvig sätt som jag fick veta detta är vanligt där borta .

Jag har precis köpt en annan uppsättning av USMC soldater och väntar Tamiya färger som är beställt. Jag tappade bort höger arm av Blast figur  jag redan hade målat . Det gick vilse i snön . Det gick inte att hitta det sedan dess . Så är det dags igen att ytterligare nya av målning figurer. DAMN ! Jag börjar bli trött på det här .

Nåja . Så ledsen om ni väntade att min nästa uppdatering skulle vara figurer , men dessa saker händer , för vissa oftare än andra . Mer vädring på fasaden kommer att vara också.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av tiking »

Jag har nu lagt till de amerikanska soldater. Igen. Inte det bästa målning men jag ska förbättre mig. Men jag tror de ge diot ett mer stämningsfull atmosfär. Bilen har jag tåget bort. Det hade måla om den men gillade inte färger. När jag tog bort den blev skalet för mjuk. Ska köpa en ny eller en annan typ sen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av SvenYoung »

Detta är ett helt makalöst arbete, Charles. Det ser så otroligt realistsikt ut, byggnaden ser ut som 1:1.

Ursnyggt på alla sätt! Ser fram emot att se mer.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av Stellan »

Håller med Sven! Trodde du visade referensbilder.
Stellan Schroeder Englund
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av Göran »

Instämmer med föregående talare. Byggnaden, i synnerhet den sista bilden i inlägget postat den 6/8 kl 09:19, är så verklighetstrogne att om jag sett den i någon tidning hade jag inte ens reflekterat över om det var en modell eller ej.

Och även om jag inte håller på med dioramor så tycker jag även att idén/situationen är spännande dvs den lämnar rätt mycket åt fantasin, även om man kan lista ut vad som troligen kommer att hända.

Mvh
Göran
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av tiking »

Stor Tack till er. Kul att höra det. Jag ska lägga en fordon när jag hitta det som passar.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
pxpxpx
Inlägg: 28
Blev medlem: 03 jul 2014, 03:09
Namn: M. Sandell

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av pxpxpx »

Vad säger man då "Otroligt j*vla bra!" inte räcker till? :shock:

Bild

Den där fick mig att hajja till och titta ett par extra gånger för att se om det var en riktig byggnad eller inte. Fantastiskt bra och det ser bara ut att bli bättre! :D
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av tiking »

Tusen tack för fina ordet. Natural lighting. Finns ingenting bättre.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Close Contact Diorama - (WIP)

Inlägg av Henrik R »

Du gör skäl för namnet. Du är Kung! Jag har sällan skådat snyggare diorama.
Skriv svar