Hej
Dags för en uppdatering igen. Har fått en hel del gjort så det blir rätt många bilder denna gång.
Aires noshjulschakt målat och monterat
Sen övergick fokus på bak och mellankropp.
Började med att passa in Aires utblås
Aires och Kitty Hawks utblås sida vid sida
Kitty hawks utblås sågades itu och främre delen limmades dit på Aires dito
Provpassning visar att Aires har gjort ett bra jobb även här
För att stadga upp motorn i framkant gjordes ett enklare stag som även medger montering av motorn efter målning.
Sen dök nästa små godbitar ner i brevlådan.
U.S.A.F. Chaff/Flare dispensers från en rysk kille som kallar sig A.M.U.R.Reaver.
Dessa tänkte jag använda mig av som BOP/C motmedel.
Efter en hel del tålmodigt pillande fick jag ihop nåt som ser ut som förebilden
Motsvarande hål togs upp i plasten. 3st på ovansidan...
..och 1st på undersidan
Det ska nog funka med dessa. Får se hur jag gör, om jag ska ha dom tomma så här eller laddade och i så fall hur det går att "ladda" dom. Att fylla varje hål med lite vitlim och sen måla känns som en väg att gå.
Och bara för att göra saker å ting ytterligare lite besvärligare så vill jag inte ha några öppna luckor som kitty hawk insisterar på att ha.
Tycker det borde vara bättre, enklare och förmodligen billigare att gjuta modellen med allt stängt. Vill man sen öppna upp saker så finns ju eftermarknads företag som specialiserar sig på sånt.
IFR luckan fick slipas en del för att passa i stängt läge.
Och alla detaljer slipades bort på insidan (vill inte ha nåt som sticker ut där för kommande grejer som ska dit)
Serviceluckan stängdes också, denna passade nästan helt utan nån slipning
APU luckorna vill jag också ha stängda, detta krävde lite mer jobb.
APU bitarna monterades
Några distanser limmades dit för att montera luckorna på, och allt målades sen svart som synden.
Kitty hawks pe-luckor klipptes itu samt böjdes till någorlunda rätt form och limmades på plats.
Sen limmades kroppshalvorna ihop
Den främre skarven förstärkes med ett par plastbitar
Även Aires utblåsdel som ansluter till kroppen limmades dit.
Sen målades insidan av luftintagen
Cockpit och luftintag monterade.
Jag behövde slipa en del för att få luftintagen att passa ordentligt. Vet inte riktigt varför, för vid tidigare provpassningar har det inte varit nåt problem. Kan ha att göra med att jag tryckte ihop den främre delen av bakkroppen ordentligt nu.
Det går inte att komma ifrån att det blir några skarvar som behöver spacklas, men inte alls så farligt som jag var rädd för.
Bitarna av sprue är där för att skydda att jag inte bryter av stagen till nosluckorna som sticker ut.
/Johan