Ford Cougar II Lindberg

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sven-Åke K
Inlägg: 61
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:40

Ford Cougar II Lindberg

Inlägg av Sven-Åke K »

Jo har kommit lite på väg med den och tyckte det saknades lite bilar här så varför inte visa hur långt det har kommit. Inget spännande bygge med ombygnader och dylikt, rakt på sak ur lådan, tråkigt, kanske det men här gäller det att få klart något, någon gång.
Kittet är lite knepigt men mycket kul att jobba med, kan varmt rekomenderas, gammal ICM som duger gott. Den har sina brister, ej så svåra att hantera och blir en vacker skapelse hur man än behandlar den tycker jag, snygga linjer i tidigt 60 tal, tyvärr sumpad i strid med Ford Mustang, inte illa den heller föresten, blir ett senare bygge. Cougaren är kul för den har dörrar som man kan öppna, rutor man kan höja och sänka om man nu vill ha det så, sen om dom har fått det lite om bakfoten hur delar ser ut och sitter, de e en annan femma. Jo en lucka har den bak, där kan man peta in ett reservhjul, möjligheternas byggsats som sagt, eller så kan man göra som jag, limma ihop och se glad ut. Har som sagt en hel del att justera och limma dit innan den är helt klar, skit i lacken, ja ja man får va glad att den inte e luden.

Bild

Kommer en te bild när den e klar.

Svåke
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Ford Cougar II Lindberg

Inlägg av Göran NS »

Snygg sak må jag säga!
Nu gillar ju jag jänkare överlag, de är enligt mitt tycke överlägsna alla när det gäller design, det bevisar väl denna "concept car" mer än väl. Inga fel på lacken vad jag ser alla fall.

Kul att få se fler bilder på den vad det lider.
Göran Nilsson Söderholm
Skriv svar