Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-109E)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-109E)

Inlägg av olindau »

Det börjar närma sig 08-Open. Jag lägger ut några Matchboxbilder på lite blandat. Det blev en Battle of Britain 109E, en Bristol Beaufighter och en Dornier-X. Alla packade och klara för morgondagens utställning. Håll tillgodo.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det var nog allt för den här gången, med lite tur kanske jag får klar en till, men
det visar sig i morgon bitti.

Limma noggrannt, limma matchbox
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av Stefan S »

Läckra modeller, går ju utmärkt att bygga snygga Matchboxmodeller. Dorniern är ju en fin modell, ursprungligen från Otaki. Revell har väl gett ut den igen nyligen.

Stefan
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av Henrik R »

Häftig Dornier! mycket snygg!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av Stellan »

Vilket dån när Dorniern drog igång. Att se den lyfta då det begav sig måste ju varit som att se när rymdraketerna stack iväg på 60-talet.
Stellan Schroeder Englund
bultenibo
Inlägg: 39
Blev medlem: 25 apr 2012, 11:53
Ort: Fagersta

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av bultenibo »

Hallå Olle!

Har just gått igenom årets skörd av Veckans Matchbox, och det är en riktigt schysst samling du har fått ihop. Djupt imponerad både av ambitionen och resltatet. Det är som Veckans pausfågel - fast intressant!

Det är märkligt hur just Matchbox kan locka fram nostalgiska minnen från barndomens byggande, det gäller åtminstone för mig. Airfix, Revell o.s.v., som man också satt och sniffade lim över, har inte alls den förmågan. Konstigt!

Hur många veckor räcker Matchbox-serien till förresten?

/Tony
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av olindau »

Matchboxarna räcker ett bra tag till.
Det är nog snarare uthålligheten hos byggarna som tryter ibland.

Vi har just i dagarna bestämt att köra en Matchbox SIG-utställning även på 08-Open 2013 den 6-7 april.

Alla intresserade inbjudes att bidra men en eller flera modeller.
Jag får en känsla av att jag kommer att påminna er fler gånger i god tid om detta.

Årets uppslutníng var mycket god och jag måste passa på att framföra ett varmt tack till alla som ställde ut modeller i Matchbox SIG:en.

Lite mer info finns här: http://www.modellexpo08-open.se/wp/matchbox-sig/

Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Veckans Matchbox, nr 16 (Dornier Do-X, Beaufighter, Me-1

Inlägg av Ulf Lundberg »

Olle i högform!
Lycka till i Helsingfors!
Uffe
Skriv svar