Lite på gång och lite avklarat. Feedback önskas! Vol.2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hampus
Inlägg: 87
Blev medlem: 28 jan 2012, 20:02

Lite på gång och lite avklarat. Feedback önskas! Vol.2

Inlägg av Hampus »

Fabriken fortsätter puffa på. Lite många bilder, det var för länge sedan jag posta helt enkelt. Ber om ursäkt för det. :?
Jag har försökt piffa till underredet lite mer nu med försiktighet. Det blir lätt att man drar för mycket. Är inte helt nöjd och kommer nog plåga snoddarna med lite mer pigment. Ser ju alltid så bra ut under bygglampan :roll:

Bild
M4A! Late "Derby"

Har provat lite olika på andra Shermans med blandade resultat. Här är Sloppy joe. En tidig pacific Sherman och samma jumbo som jag postade tidigare. Jag vet inte hur man ska få sloppy joe att se tråkigare ut. Inte heller hur man ska piffa till den. Ska man på och torrborsta eller vad?
Bild
Bild
Jag har klurat runt med mjuk blyertspenna lite här och var. Den ska bara ha banden limmade & packning på sen får det vara klart :)

Här är en M4A3 med lite royal bling. Jag bjuder på den suddiga bilden. :oops:
Bild
Efter washen var jag mycket nöjd. Jag tror jag måste jobba mer aggressivt med MC och washer.

I väntan på grund..
Bild

Denna kom hit i går. Stolt som en tupp över att jag överlevde magicbanden. Notera att ovan och underdel inte är limmade
Bild
Och med den obligatoriska pengen...
Bild




Mvh Hampus
Senast redigerad av Hampus den 15 mar 2012, 12:24, redigerad totalt 1 gånger.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Lite på gång och lite avklarat. Feedback önskas! Vol.2

Inlägg av MiniStuff »

Snyggt jobbat!

Gillar jämförelsen med Selma :P
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Lite på gång och lite avklarat. Feedback önskas! Vol.2

Inlägg av SvenYoung »

Mycket fina modeller, Hampus..

Gillar speciellt målning och vädring på M4A3:an.

Kan vi se dessa på byggmöte någon gång (ikväll kanske?)

Du har verkligen tagit steget vidare från den obligatoriska fem-kronan dessutom.. haha
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Hampus
Inlägg: 87
Blev medlem: 28 jan 2012, 20:02

Re: Lite på gång och lite avklarat. Feedback önskas! Vol.2

Inlägg av Hampus »

Kul att ni gillar dom!
Tänkte ta med något ikväll. Får se vad det blir :)
Skriv svar