Veckans Matchbox, nr 14 ( Messserschmitt BF-110 )

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Veckans Matchbox, nr 14 ( Messserschmitt BF-110 )

Inlägg av olindau »

Vi fortsätter på Battle of Britain temat, Xtradecals ark innehöll mycket godis som man kunde applicera på Matchboxmodeller. i detta fall en Messerschmitt Bf-110. Orkar inte fixa till en snyggare antenn det får bli till nästa SIG:utställning. Är mest stolt över mitt frihands airbrushade mottlingskamouflage på flygkroppen. Första gången jag ger mig på nåt sånt.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu får ni nog öka limningstakten om det ska bli klart till SIG:en. Limma Matchbox
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckans Matchbox, nr 14 ( Messserschmitt BF-110 )

Inlägg av Stellan »

Jamen Olle, jag häpnar! Det blir ju bara bättre och bättre från Vibywerke. Mottlingen blev ju jättefin, otroligt härliga harmonier i färgerna.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Veckans Matchbox, nr 14 ( Messserschmitt BF-110 )

Inlägg av Henrik R »

Fräscht! mottling är kul att hålla på med tycker jag! Den där lyckades du riktigt bra med!!
Skriv svar