Gamla modeller, nya projekt. Renwal m.fl.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Gamla modeller, nya projekt. Renwal

Inlägg av Björn B »

Efter att ha monterat ihop bitarna var jag inte nöjd med resultatet

Bild
så det blev att såga bort lite till. Forden var för låg så jag fick höja karossen lite men nu börjar det komma mot det önskade målet.
Man kan nästan tro att det är äggplanen som inspirerat.
Senast redigerad av Björn B den 11 jan 2022, 17:32, redigerad totalt 1 gånger.
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Re: Gamla modeller, nya projekt. Renwal

Inlägg av Krister Sjöström »

Är det bilar från en veteransbilsbana du bygger, en sån där som finns på varje tivoli? Glöm då inte rattar på varje sittplats.


Krister
Blankt är fint
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Gamla modeller, nya projekt. Renwal

Inlägg av Björn B »

Tack. Eftersom du såg det kanske jag är på väg åt rätt håll med dom.

Bild
Att hitta massor av likadana rattar är ett problem men jag tror att jag har hittat en lösning. Ett större problem är figurer. Det som jag hittar är 40'tal vilket egentligen är för tidigt. Skulle helst vilja ha 50-60'tal men det får bli en flytande tidsera.
Lustigt att mina modeller byter skala mitt under bygget. Det har hänt ett par gånger tidigare. En Me262 i 1/72 blev helt plötsligt en modell i 1/48.
Titanic i 1/800 håller på att bli något i 1/600 och Tunnan i 1/72 och 1/48 slutade i skalan 1/2500. Nu har bilar i 1/48 plötsligt blivit 1/35.
Något är underligt här hemma. Undrar om det är därför min mage blir större medan resten av kroppen inte följer med?
Jag ska bygga ett standardchassi så att alla bilar får samma axel och hjulavstånd. Sen ska jag bara hitta 1-2 bilar till.
Senast redigerad av Björn B den 11 jan 2022, 17:33, redigerad totalt 2 gång.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Gamla modeller, nya projekt. Renwal m.fl.

Inlägg av Björn B »

Fick tag i ännu ett par lämpliga objekt.

Bild

Nu behöver jag tillverka ett standard chassie som passar till allihop och kanske någon modell till.
Skriv svar