Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Nu så j-ar! Dekaler!!! :D


Skulle jobba sent idag så jag hade lite fritid mitt på dagen idag och det kändes riktigt najjs :P Så jag satt ett par timmar och pulade (tyst Mattias!) på vingarna

Slipade lite till på ett par ställen och sen blev det fram med vatten o Sol/Set och skärbräda.


Först en bild innan lackning och en torrpassning av målad torped

Bild
Bild



sen en ett svep av bilder...

Lackad slipad och klar (en aning ur fokus)
Bild


en bunt dekaler av obestämd ålder
Bild


ena sidan klar...
Bild


andra...
Bild


och så vingarna...
Bild


nu åter en vit rand i form av dekal runt kroppen på bakdelen (tyst igen mr M), den känns krångligast. sen skall det förseglas och sen kan jag ge mig på lite skav och nedsmutsning :)

Markus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Henrik R »

Härligt! Det gör så himla mycket med dekaler! Snyggt som tusan!
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Hej hopp!

Så var påsken över och lite fick man allt gjort... börjar känna mig färdig... tror jag ...... eller vad säger ni andra?

Skall monteras glashuvar (som också skall målas först) och hjul och beväpning.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

ska nog fixa lite mer på undersidan och smuts från avgasrören (eller vad man nu kallar det på ett flyg) sen får det vara.

Markus
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Stellan »

Stöddigt! Måste varit ball och fara runt med en Beau.
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Robin Nilsson »

MiniStuff skrev:Nu så j-ar! Dekaler!!! :D


Skulle jobba sent idag så jag hade lite fritid mitt på dagen idag och det kändes riktigt najjs :P Så jag satt ett par timmar och pulade (tyst Mattias!) på vingarna
< rensat lite onödigt>
Markus
Hej Markus,
Det finns fler värmlänningar här ;-)
Jag antar att Mattias är från Värmland ...
För den som undrar vad det rör sig om: http://www.ordkoll.se/2008/11/kapitel-3 ... -snuskiga/
tjo / Robin
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Robin Nilsson skrev:
MiniStuff skrev:Nu så j-ar! Dekaler!!! :D


Skulle jobba sent idag så jag hade lite fritid mitt på dagen idag och det kändes riktigt najjs :P Så jag satt ett par timmar och pulade (tyst Mattias!) på vingarna
< rensat lite onödigt>
Markus
Hej Markus,
Det finns fler värmlänningar här ;-)
Jag antar att Mattias är från Värmland ...
För den som undrar vad det rör sig om: http://www.ordkoll.se/2008/11/kapitel-3 ... -snuskiga/
tjo / Robin
Hej!

Ah kul att det är fler än mig här från skogarna! :D

Mja Mattias är visserligen från Norrland men han kan ord och brukar spinna vidare på saker om man skriver dem :lol:

Mrks
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Robin Nilsson »

Hagbergsvägen 3 på Degerängen, Gateskolan, Centralskolan, Solberga och flyttade till Sthlm efter gymnasiet 1983
tjo / Robin
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Ja då var du borta innan jag kom hit kan man säga...

född i Uppsala och bodde där till 1987 då jag började på Solberga här gick ett år flyttade tillbaka gick tvåan i Uppsala, träffade min fru sommaren 1989 och flyttade till Arvika igen och har bott här sedan dess. För närvarande på Sävsjövägen, barna har gått på Central/Solberga resp Kyrkebyskolan och skall börja på Solberga till hösten.

Dock är jag uppväxt med sommarledighet i Högerud utanför Arvika och sommarjobbade även här i familjens bokhandel som jag nu driver.

Har du släkt kvar här?

/Mrks
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av Robin Nilsson »

Syrran bor i Västra Sund, dammen som ska skydda Kyrkviken mot översvämning kommer att ha sitt västra fäste på hennes tomt.
Tidigare hade hon hus lite till vänster om tvärs över järnvägen från där du bor. På "min tid" så gick Kyrkogatan vidare på en bro (puckelryggigt h-vete) över järnvägen. Vi har sommarstuga vid Värmeln (rakt öster om Boda kan man säga, Richardssons har/hade hus i Boda) så 175'an mellan Arvika och Klässbol (+2 km) har jag åkt väääääldigt många gånger.
Sist jag var inne hos er så köpte jag "sjökortet" över Värmeln, kul att kolla om de fått med alla grunden ....

Hur gammal var du när du fick första barnet? Årskurs 1 Solberga 87 och barn som gått på Solberga låter som att du var rätt så ung?
På "min tid" så låg Apoteket där ni har bokhandel och Aug Jacobssons låg i ett vitt hus ungefär mittemot Systemet. Lite kul att apoteket och bolaget låg vägg-i-vägg, nära till huvudvärkstabletterna om det skulle behövas.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Bristol Beaufighter Mk. X - Matchbox 1/72

Inlägg av MiniStuff »

Jag var 18 fyllda när Simon kom till världen och Myrica kom 6 år senare. Kan säga att det känns idag väldigt skönt att "ha det gjort". Barnen är som ens bästa vänner i livet och delar mycket intressen med oss.

Västra Sund du... ja dit ut cyklade jag många gånger för festande och badande i Körselvika på 80-talet, fi tusan för en del av de backarna. :D

Världen är allt bra liten ibland...
Skriv svar