Strv 74 - scratchbygge

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av SvenYoung »

Som sagt, Lasse, ett riktigt nöje att följa dina scratchbyggen. Det tar sig snabbt framåt med 74:an, och kanonsnygg blir den!

Kan du ta lite närbilder på vagnen (dvs en större version av den sista bilden från lite olika vinklar)? Skulle vara jättekul att se allt ditt detaljarbete. :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av 103driver »

Tack Sven! Jag ska ta lite bilder lite senare. Men jag tror nog att den gör sig bäst på lite avstånd... :) Jag har lång väg att gå innan jag kan ta fina närbilder på detaljerna. Men det gör inte så mycket att det inte blir lika bra som din 37:a, det roliga är byggandet och lärandet. Det tar lång tid innan man blir riktigt bra på det här.... har jag märkt. Så ha tålamod med en nybörjare.. :)

Lasse
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av SvenYoung »

Nu tycker jag att du är för hård mot sig själv, Lasse. Jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb med dina scratchbyggen så här långt - det är därför jag suktar efter fler bilder :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av 103driver »

Ja, kanske, men jag vill vara riktigt nöjd innan jag tar lite närbilder, och nöjd är jag inte, men tids nog så kommer det nog lite närbilder.. :)

Lasse
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av SvenYoung »

Hehe, ok.. Ingen brådska :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
103driver
Inlägg: 124
Blev medlem: 01 mar 2012, 13:55

Re: Strv 74 - scratchbygge

Inlägg av 103driver »

Det går lååångsamt frammåt. Men det beror inte på att jag tröttnat utan på ryggen som bråkar. Lyckades med konststycket att dra på mig en sträckning i onsdags vilket gör att det är lite motigt att bygga just nu. Men jag lyckades i alla fall göra färdigt korgen bakpå tornet. Annars har allt legat dödstilla de senaste dagarna. Det är mycket kvar... hjulen ska gjutas, alla små detaljer ska på och slutligen en primer å litta farg.

Lasse

Bild
Skriv svar