Veckans Matchbox, nr 13 ( Heinkel He-111 )

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Veckans Matchbox, nr 13 ( Heinkel He-111 )

Inlägg av olindau »

Dags för lite mer Battle of Britain, denna gång i form av en Matchbox Heinkel He-111. dekalerna från Xtradecals.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Limma försiktigt , limma Matchbox
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Veckans Matchbox, nr 13 ( Heinkel He-111 )

Inlägg av Björn Fransson »

En klassiker! Tyskt är inte det jag brukar kasta mig över -
men just den här skulle jag absolut kunna tänka mig att bygga! Stilig!
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Veckans Matchbox, nr 13 ( Heinkel He-111 )

Inlägg av Göran NS »

Wow!
Denna byggde jag i min späda ungdom. Jag var stolt som en tupp när jag och morsan körde hem med den nyinköpta kartongen, vilken boxart det var på originallådan! den satte verkligen igång fantasin på en Pilot läsande kille. Vi körde förbi en av mina kompisar på vägen hem och jag tryckte lådan mot bilfönstret för att visa honom nyförvärvet, han höll på att tappa hakan, sånt rykte hade modellerna i Matchbox största serie i vänkretsen på den tiden :D
Väl hemma och öppnandet av lådan så är den STOR, den största modell jag ditills lagt händerna på. Minns som igår att bygget av den gick som på räls, allt passade perfekt och planets graciösa linjer gjorde bygget till en dröm :lol:

Den modellen har verkligen en speciell plats i ens modellbyggarhjärta :D

Ditt exemplar gör byggsatsen verklig rättvisa Olle, bättre kan det inte bli! Stort tack för bilderna på din modell och till nostalgitrippen!!
Göran Nilsson Söderholm
Skriv svar