Amerikansk N-skala

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Amerikansk N-skala

Inlägg av Andreas Grewin »

Tänkte vara så fräck att jag skapar en samlingstråd för mitt modelljärnvägsbyggande i N-Skala 1:160. Kanske inte rätt forum men hoppas inte att det är någon som tar illa upp... Gillar folket som är här :)

Då solen var framme så passade jag även på att knäppa några bilder på ett gäng vagnar jag målade i höstas. De var ett experiment för att se hur bra man kunde få vädrade vagnar på en sittning. Så de här är vädrade på en kväll bara. Eftersom man har några hundratals vagnar så blir det svårt om man lägger mer tid än så. Inga mästerverk, men de blev rätt coola i soljuset i alla fall :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bara en på min lilla baby också för att det var roligt:
Bild
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av Lars Befring »

Det stora jobbet är att göra en 20meters läskburk och att bygga studion runt modellerna... resten är enkelt

bra musikval btw, där behövs det inga tårtdiagram för att förklara hur bra det är :D

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av MiniStuff »

Ruggarns vad läckert Andreas! :)

Jag har många gånger funderat på att hjälpa brodern min med hans tågvagnar men har aldrig kommit till skott
Jesper
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:03
Namn: Jesper Bardhamre
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av Jesper »

Nice! Håller du på och bygger en hel tågbana eller är dessa vagnar fristående så att säga?
Anders Sköld
Inlägg: 55
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:31
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av Anders Sköld »

Underbara bilder :P 8-) ;)
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av Anders_Isaksson »

Som sagt, suverän vädring på dessa vagnar! :shock:
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av TomahawK »

Riktigt snyggt :)
Tycker att du lyckats mycket bra.
Skulle va kul att se dom på på räls och omgivning, om du har det dvs.
Har du en bana eller håller på och bygger en så tycker jag att du visar oss lite bilder ;)
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av Joakim Hultman »

Lars Befring skrev:Det stora jobbet är att göra en 20meters läskburk och att bygga studion runt modellerna... resten är enkelt
:D

Men det är ett fantastiskt jobb du gjort med läskburken, Andreas! Den ser verkligen ut att vara som en liten vanlig läskburk. Om man bara ser bilderna är det svårt att tro att den är enorm!
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av MiniStuff »

Joakim Hultman skrev:
Lars Befring skrev:Det stora jobbet är att göra en 20meters läskburk och att bygga studion runt modellerna... resten är enkelt
:D

Men det är ett fantastiskt jobb du gjort med läskburken, Andreas! Den ser verkligen ut att vara som en liten vanlig läskburk. Om man bara ser bilderna är det svårt att tro att den är enorm!
:lol:
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Amerikansk N-skala

Inlägg av robertlundin »

Väldigt snyggt!!
/Robert Lundin
Skriv svar