Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48 är klar sida 7!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Lennart »

När jag målade intagen Henrik, så lade jag en extra ljus grön runt kanten.Så mplade jag med väldigt utspätt metall ovanpå.Slipade så försiktigt det hela då det torkat och det gröaktiga skiner igenom och ser ut som glasfiber.
Syns inte perfekt i bilden/Lennart
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av magnusf »

Lennart Det är alltså sådär man ska göra med luftintagen. Jag geggade runt hur mycket som helst på intagen till mina 144:or utan att riktigt få till det. Ska bygga någon i 72 en dag och lägger tipset på minnet!

Hälsningar Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack för bilden Lennart. Ska se om jag kan ordna till något så här i efterhand! Borde inte vara nått problem.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Vad är det för "huv" på den där Lennart? den ser skum ut,är det en J35A det där?

Kyrkis du som vet lite om kärror, vet du om Adam gul 62 hade vita stora vingnummer? Tycker mig kunna se nåt vitt på vingen!
Sen har den här ingen balk för RB 24 så man slipper sätta fast sådana oxå! :-)
Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Janne.S »

Ser ut som den tidiga huven som A och B hade....men nog skulle biten ovanför pilotens huvud vara målad väl?

http://data3.primeportal.net/hangar/luc ... of_105.jpg


Edit.
Gu, vad stor bilden var... får vara en länk istället :D
Senast redigerad av Janne.S den 17 mar 2012, 07:58, redigerad totalt 1 gånger.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Lennart »

Bilden är tagen innan jag målade rutan i taket Janne/Lennart
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av kyrkis »

Hej!

Jodå 35537 hade stora siffror på vingarnas ovansida. Alla F1s 35:or märktes upp med stora siffror på vingarnas ovansida.
Vid övning i jaktstrid så tejpade man svart folie över siffrorna för att skilja vän från fiende.
537 moddades till J35J F10-37 och målades grå.

kyrkis
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Janne.S »

Lennart skrev:Bilden är tagen innan jag målade rutan i taket Janne/Lennart
Tummen upp! :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Lennart »

Man såg inredningen bättre vid fotot,och jag skar ju bort bakväggen i modellen och flyttade den bakåt en bit.
Tack Janne/Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tjo Grabbar! tillbaka från 08 Open nu!! Phu..Man ska inte åka när det är "derby" i Råsunda :-) Nåja, Råsunda var att ta i och derby var det inte heller, men nån jäkla match var det.. Fan fick en raketjävel rakt på bilen haha, nåväl efter 45 minuters letande efter en parkereing så ordnade sig. Så dåligt med Draken 1/48 på 08, Det var tråkigt dock! MEN!!! JAg kom hem med massa nya Drakengodis! RB robotar,Fotoets....och fler drakar förståss!! Nu har jag Drakar så jag klarar mig! haha..

Hur som helst, är lite trött nu för nån uppdatering så det kommer upp i morgon!
Skriv svar