Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48 är klar sida 7!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Janne.S »

Mmmmmmmm....Marabou!!!!

Enastående snyggt!!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av MiniStuff »

gött mörk, skall den vara så? Inget negativt alltså bara att jag har upplevt drakar som ljusare :)

Markus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tjo! jasså? jag tycker nästan tvärt om :-) Är nog så att bilderna inte tar ut sin rätt i hobbyrummet.
Lennart

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Lennart »

Kul med en Camo Draken , det blir säker kanonfint det där/Lennart
Lennart

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Lennart »

Kul med en Camo Draken , det blir säker kanonfint det där/Lennart
Henrik Larsson
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 jan 2012, 15:37
Ort: Sollentuna

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik Larsson »

fasen vad snabb du är alltså!!! jag hinner inte ens köpa modeller i samma takt du vispar ihop dem. :) och så blir det ju dessutom snyggt!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Det gäller att vara snabb överallt om man ska få maximalt med tid att slå ihop modeller! Snabb med städning,på jobbet,i sängen!..haha you name it!. :-)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Idag verkar tiden ha rullat förbi och det känns inte som om det hänt speciellt mycket. Men det som tagit tid i dag är allt förbannat maskeringsjobb med alla olika färger som ska målas. Fippel med hjul och underrede med tankar som ska poleras.Nåväl några dekaler blev det inte..idag iaf. Förövrigt så kommer dekalerna inte i mina händer förrens på lördag. då Hasegawa inte hade dekaler för en F1 modell i sitt ark..

Här maskas det.
Bild

Stålliknande!!
Bild

Även intagen blev oxå metaliserade!
Bild

Sen dessa nedra hjul..Måste på med hydraulslangar och grejjer, men det löser jag i morgon. RAT turbinens blad såg ut som fan original, jag fick tunna ut bladen ännu mer.
Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Janne.S »

Tjuuusigt!

VAd blåste du för färg på luftintagen?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Hasegawa J35F F1 Hässlö 1/48

Inlägg av Henrik R »

Det blev Airframe Aluminium. Jag tyckte stainless var aldelles för "vit". Kanten ska ju målas med en mörkare typ som Burnt metal, men jag kör nog på gun metal för kanten.
Skriv svar