Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av olindau »

Vi fortsätter med lite mera Matchbox. Denna gång lite franskt. En Grumman F3F-5 Hellcat från Indochina.

Bild

Bild

Bild

Bild

Det var alltför den här gången. Bygg nu flitigt på era modeller till Matchboxutställningen på 08-Open,
och är det så att ni vill tävla med dom så vill jag ha in anmälan senast på fredag !
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av magnusf »

Jag bugar i vanlig ordning inför valet av nationalitet! Är det originaldekaler eller andra (ModelArt?)? Har en Revell (dvs Italeris) på gång, känns inte helt motiverat att lägga ett jättejobb på en sådan när Eduard kommit ut med sina!

Fin finish!

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av Joakim Hultman »

Ja, den där ser rätt bra ut. Att den är fransk gör ju inte saken sämre. :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av Henrik R »

opp! jag gillar verkligen Hellcat och Bearcat! feta men snygga. Och den där är ju riktigt snygg!
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av olindau »

magnusf skrev:Jag bugar i vanlig ordning inför valet av nationalitet! Är det originaldekaler eller andra (ModelArt?)? Har en Revell (dvs Italeris) på gång, känns inte helt motiverat att lägga ett jättejobb på en sådan när Eduard kommit ut med sina!
Dekalerna är ett gammalt Carpena ark med en massa franska kärror från Indochina och
tom jag kan erkänna att Eduards Hellcat är lite bättre än Matchboxen !
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av olindau »

Tack för de positiva kommentarerna , dom behövs för den här modellen har gjort aktivt motstånd
från början till slut. Nu har jag bestämt att det får räcka och förklarat den för färdig.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Veckan Matchbox, nr 10 (Hellcat)

Inlägg av Stellan »

Merde, det tar sig till SIG:en. Hellcaten har alltid varit en favorit och jag sneglar lite på en i 48 från Eduard just nu...
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar