Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Hur som haver så har jag mörkat "leran" där Nattern står. Fixat gräs..läs på dioramat :-).. Nu har jag även gett lervällingen en rejäl dos av clearcoat för att få leran att se blöt och smackig ut. Nu lurar den kassa bilden ögat lite. Men när leran blev blöt så blev det en känsla om att detta hände på en regning dag. Mycket positivt.
Bild
Lennart

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Lennart »

Har deres redan lettet" ??ser bra ut Henke/lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Ja, nu blev den klar tror jag!..Finner inget annat jag kan lägga till på den lilla ytan. Det var ett mycket kul och roligt projekt. Jag vet mer om Ba349 nu än innan jag började. Nu har jag fått lite Tyska raketsaker på hjärnan!.Jag skulle vilja bygga en V2:a samt en V1:a oxå!..Det som ligger inom räckhåll är att jag har en Ju52:a i 48:a som jag fått mer lust att bygga nu än innan jag började med Natter :-) vi får se!.

Hur som helst, jag utgick från en bild på en Natter som stod startklar på ett fält 1945 nångång. Det som tilkommit efter att jag tog bilderna är att deras skor inte är så rena som dom är på bilderna. Nog för att dom var noga med uniformen och skorna, men inte ens tyskarna råder makt över vädret. Maskingeväret bör oxå bytas ut då den är en MG 15 haha..men den går att byta ut..
Och som vanligt, jag är ingen fotograf och jag har ingen riktig kamera :-)


Det händer nåt hos Tyskarna!!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av magnusf »

Det är ju en helt gräslig mojäng det där, får vi se den på Open om en dryg vecka?

Snyggt jobbat Henrik!

Hälsningar

Magnus
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av Lars Befring »

Den e ju SÅÅÅÅÅÅÅ söt!!!!

om du ska bygga den nästan lika söta V-1:an ska du bygga MPM´s INTE Tamiya (den har väligt lite med en riktig V-1 att göra)

Pegasus har gjort en V-2 i i 48 som jag aldrig har sett men är ganska sugen på

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av Henrik R »

Tack Magnus! Det är bara en vecka kvar :oops: Ja jag vet inte om jag tar med den. åker nog bara dit som åskådare och kikar tror jag, har dåligt med plats och sånt.

Lars--> jo den är en söt liten rackare :-) JA det blir nog en V1:a om jag hittar en sån på 08 open, ja en V2 oxå om den råkar finnas i nått hörn. Tamiyas vad är problemet med den? Nåt mer fel än bara motorn?
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av Lars Befring »

Henrik R skrev:Ja jag vet inte om jag tar med den. åker nog bara dit som åskådare och kikar tror jag, har dåligt med plats och sånt.
Du vågar, med din produktion, att visa dig på OPEN utan modell... du modig du :twisted:
Henrik R skrev:Tamiyas vad är problemet med den? Nåt mer fel än bara motorn?
Min teori, och andras, är att dom har mätt en replika från nått museum... men kroppsformen är fel(för spolformad) motorn har som du säger fel form och sitter för högt....

men, ok, på lite håll och med kisaande ögon ser den ut som en V-1

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lennart

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av Lennart »

Gillar verkligen det där diot,hela upplägget är udda och häftigt gjort.Dessutom snyggt målat. Full pott Henke/Lennart
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av kallenordlund »

Underbart dio Henke! Detta har du verkligen lyckats med. Condor har ju en ny (tror jag) V-2 , dock i 1/72. De har även släppt andra tyska flygande vapen som Fritz-X, BV-246 och HS-293a.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Inlägg av Henrik R »

Lennart skrev:Gillar verkligen det där diot,hela upplägget är udda och häftigt gjort.Dessutom snyggt målat. Full pott Henke/Lennart
Tack Lennart! Det är kul att bygga dioraman ibland. Egentligen så borde man göra det till allt, men man orkar ju inte. Det är oxå kul när man tänker efter vad det kostar i material.
Detta diorama har jag använt bara material som jag haft hemma i hemmet, dvs inget fancy stuff grejjer. Kreativitet! :-)
kallenordlund skrev:Underbart dio Henke! Detta har du verkligen lyckats med. Condor har ju en ny (tror jag) V-2 , dock i 1/72. De har även släppt andra tyska flygande vapen som Fritz-X, BV-246 och HS-293a.
Tack kalle att du gillar det. Ja jag är ju 48 eller 32 byggare helst och det lutar år en MPM V1:a och en V2 Pegasus snap together raketen! Fritzen verkar intressant är det i 48:a? eller är Condors alla i 72?
Skriv svar