Ba 349 Natter Dioramat Klart nu!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart och Magnus!
Jo det är träkonstruktioner på vingarna för att kunna lyfta upp rakteten vertikalt.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av SvenYoung »

Riktigt spännande att se dioramat växa fram, Henrik.

Kanonsnygg kammo-målning också!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Idag har jag varit kreativ iaf! Har bokstavligen sprudlat fram idéer. Jag började dagen med basplattan, vilket skulle få en betongliknande fundament som är i marken, samtidigt så tänkte jag mig att det måste finnas liv i dioramat med t.ex ett stenrös eller stenmur om man så vill säga och träd och grejjer som hör naturen till. Så det börjades med att tillverka stenar.

Här har jag blötlagt Schönox och torkat det i ugnen, bryter av det i små bitar och restprodukten blir perfekt stenliknande saker.
Bild

Sen Häller jag på binder på bitarna så dom inte faller sönder mer. Bindern binder som sagt pulvret och det blir nära hårt som "sten" :-)
Bild

Låter "stenarna" torka en 15 minuter en kvart!...
Bild

Sen Airbrushar man dem så mörkt och sen på med lite ljusare grå.. Så är grunden, men dom finjusteras sen på själva dioramat.
Bild

Basplattan håller på gräddas just nu, men den ser riktigt bra ut..men mer om det senare...
Lennart

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Lennart »

Smart metod ,blir intressant att få se den färdigräddade ??Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Ja, det blir nog bra tror jag. Föressten någon som vet hur en typisk tysk fallskärm ser ut?alltså inte själva fallskärmen i sig utan ryggan den ligger i? vilken färg den har och så!
Lennart

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Lennart »

Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Ja den där sidan var lite kul. Mycke skumma flygtyg där!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Arbeit so far! Grunden är lagd och jag nu vet var stenarna ska ligga. Samt lite Einbusks..Ska bygga träd i morgon tänkte jag samt försöka gräsa lite och löva!!..

Bild


Sen var jag bara tvungen att provmontera lite figgar och raket....
Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Stellan »

Jag undrar vad de tänkte när de klättrade uppför stegen...
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ba 349 Natter Diorama!

Inlägg av Henrik R »

Dom tänkte nog. "Acchh..Hilfe! Det är en hög stege det här. Jag som har höjdskräck, Hoppas jag inte ramlar ned och slår mich".
Skriv svar