Kongo M113 - basplatta+fordon "preview" s.45

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av Henrik R »

Lita på att jag kommer kolla in det där mästerverket Sven! Underbar!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Henrik!

Titta inte för noga bara, då hittar du alla fel och skavanker ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, jösses... Vad mer finns att säga än helt otroligt fantastiskt! Vilken fröjd det ska få bli att se denna underbara skapelse. Modellbygge på absolut högsta nivå.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av SvenYoung »

Hej Björn,

Jag vet inte vad jag skall säga, jag blir så otroligt glad av alla positiva kommentarer om den här modellen, tack så mycket!

Samtidigt blir jag lite orolig, nu hoppas jag verkligen att modellen lever upp till de förväntningar ni har. Bilder (speciellt uppförstorade som mina är) kan lätt överdriva detaljer, kontraster osv, så jag hoppas att modellen "inte flesh" inte besviker er :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av Björn Fransson »

SvenYoung skrev:Hej Björn,

Samtidigt blir jag lite orolig, nu hoppas jag verkligen att modellen lever upp till de förväntningar ni har. Bilder (speciellt uppförstorade som mina är) kan lätt överdriva detaljer, kontraster osv, så jag hoppas att modellen "inte flesh" inte besviker er :-)
Nåja. Jag har samma skräck inför min Draken. Min känsla är att bilden är mycket bättre än verkligheten och att den möts av ett stort "jaha". Vi får hoppas att vi har fel. :-)

Samtidigt är åtminstone jag överdrivet kritisk mot en modell just när den är klar. Då ser jag bara allt som jag inte riktigt är nöjd med, missar eller sådant som kunde gjorts bättre, vilket inte är så konstigt eftersom man då har allt fokus på detaljerna. Men med lite distans släpper det och det är lättare att se den helhet som andra konfronteras med direkt. Och när det gäller din kärra kan jag säga att den är makalös, bilderna kan omöjligt ljuga såvida de inte är photoshoppade eller - vilket i och för sig är troligt - att du egentligen plåtat originalet på en enormt uppförstorad basplatta. :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av Henrik R »

Sven, jag håller med när Björn säger att han är kritisk mot en modell när man precis är klar med den. Det är lika för mig varje modell. Av mina modeller jag ställer ut med i år så märker jag att de äldsta objekten är riktigt trevliga. Det känns som om man glömt bort "felen" och ser modellen lite mer med distans och mindre självkritiskt.
Hur som helst så har jag ju sett dina tidiga alster som du haft på både AIM och 08, dessa är ju otroligt snygga, så jag har väldigt svårt att tro att denna skulle vara mindre ball. Ha, det finns ju inte på kartan Sven, jag lovar att jag kommer bli djupt imponerad att se den live.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av SvenYoung »

Hej Björn och Henrik,

Tack för era svar, det uppskattar jag verkligen. Skönt att höra att det inte bara är jag som "granskar sönder" en färdig modell (som jag själv har byggt). Problemet är väl att man vet precis vart alla fel och skavanker finns, och så upptäcker man givetvis nya efter modellen är klar. Det är som ni säger, efter en tid så glömmer man dessa och kan se modellen med andra ögon.

På ett vis är det nästan bättre om man sitter in i 11:e timmen före en tävling och jobbar på en modell, då hinner man inte granska den för mycket innan man ställer ut den.. haha.

Jag tackar igen för era uppmuntrande ord, det var till stor hjälp skall ni veta.

Ha det bra, och vi ses i helgen!
Sven
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av 302C »

Nu är det nära Sven!
Du är absolut inte ensam om att "granska sönder"
Pendlar mellan soptunnan & hyllan..
Är övertygad om att du har fått fram den finaste M113 hittills!
Med vänlig hälsning,

Per
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha, Per, det är som sagt skönt att inte vara ensam om detta beteendet :-)

Ser verkligen fram emot att se ditt bygge färdigt, jag skall inte avslöja vad det är men jag vet att det kommer att bli en mycket trevlig överraskning för många :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
302C
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 okt 2013, 07:59
Namn: Per Kjelltoft

Re: Kongo M113 - Äntligen klar! s42

Inlägg av 302C »

Jodu Sven! Jag hade helst ruschat in i det sista och inte haft nån tid för ånger..
Just nu har min skumpat runt 110 mil i bilen och jag har inte vågat öppna på locket.. Kanske har man byggt en maracas!?
Jag parkerar i skuggan av din M113.. ;)

Ses snart!
Med vänlig hälsning,

Per
Skriv svar