Monogram P-38M Night Lightning

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av magnusf »

Som vanligt: tack för vänliga kommentarer!

Anders! Ska försöka jobba lite mer med slitaget, vi får se vart det landar!

Bild

Bild
Hjul, 2/3 av landställen, lite mer vädring, borde vara inom det möjligas räckvidd att få den här klar till Open (som jag lovat Uffe :-) ).

Propellrar...
Bild

Bild

Trevlig kväll!

Magnus
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag gillar blänket i färgen.
Kanske kan det vara idé att göra några ytor lite mattare för att skapa mer liv.

Uffe
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Andre B. »

Åh, varför kan inte alla propellrar vara gjutna i gul plast?. Hade förenklat en hel del. Men får säga att dina propellrar såg verkligt fina ut!

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av magnusf »

Uffe! Den ser inte så dum ut i verkligheten, jag har varit över den med färgsprutan några varv. Du får kolla på lördag!

André! Håller med, ett av världens mysterier. Hellers T-6 var helgul hela den men det är nog det enda jag byggt i gul plast hittills :-) !

Bild

Nu står den på hjulen. Blylasset i motorgondolerna var inte ens i närheten av tillräckligt, nu är nosställsschaktet också fullt...

Hälsningar

Magnus
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Niklas »

Snyggt Magnus! Även om VK2 inte är min kopp med te, känner jag igen en fint byggd och målad modell när jag ser den! Synd bara att jag inte kommer loss till Open i år heller, sitter fast i Frankrike...

C4 i höst? ;)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Björn Fransson »

Snygg dendär! Ser fram emot att se den live! Skönt blänk, tycker jag!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av magnusf »

Niklas! Hoppas få ihop ett C4-besök i höst!

Björn! Tack!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Henrik R »

Helt otroligt blänk du fått till, och det ljusa i skarvarna gjorde susen! snyggt som tusan.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Rickard Malmborg »

Härligt Magnus, den där blir klar i tid hoppas jag. Riktigt fin, ska bli kul att se den lajv!
Jag är på slutspörten med min Trumpeter J28, ligger ett litet steg efter dig men räknar med att bli klar i tid ändå.

/Rickard
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av magnusf »

OK mina vänner, tjänsteresa torsdag-fredag till Wien (det är sommar där såg jag :-) ) så det var bara att ta sig i kragen ikväll och göra klart!

Bild
En liten "in the works" innan vi kommer till bilderna... Jag sågade ner sidorutorna för att göra dem i nervevat läge eftersom passformen var så usel, samma sak med huven som även den var för kort och därmed enklare att lämna öppen. Huven har även ett stort hål som täpptes till med ett ondskefullt luktande epoxispackel jag hittade i järnaffären som blir rätt "strukturellt" när det härdar.

Mot bilderna! Det här är ingen vinnare (även om det är inom det möjligas räckhåll för vissa) men för att vara ett nostalgibygge i en gräslig skala av en nästan halvsekelgammal modell måste jag tillstå att jag tycker den är rätt trevlig! Och ännu bättre när man inte ser den genom en kameralins, ni får kolla in den på Open på lördag!

Bild

Bild

Bild

Bild

Mot nya äventyr...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar