Monogram P-38M Night Lightning

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Ulf Lundberg »

Turbosnyggt!
Imponerande med tanke på utgångsmaterialet.
Maraudern hälsar och säger att hon längtar efter sällskap av en sån här snygging.

Uffe
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Janne Nilsson »

Givetvis fanns där en baktanke men jag undrade om det fanns någon annan är för framtida chipping.

Ulf.
Maraudern kommer nog att bli besviken, det finns ett skäl till namnet Lightning. ;P

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Henrik R »

Grym lack måste jag säga Magnus. Väntar med spänning på forts.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av magnusf »

Äntligen lust att jobba vidare på denna för färdigställande till Open!

Bild
Jag körde Bare Metal folie på området runt turbon, ska fortsätta med andra bommen nu!

För att skrämma lite liv i det svarta så tog jag ett varv med en nagelpolerare över modellen och fick fram silverfärgen från nitarna. Om det är realistiskt vet jag inte men det blir i alla fall inte tråkigt!

Till slut så hittade jag ett Youtube-klipp här som det är värt att ta några minuter och kolla på!

Hälsningar

Magnus
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Rickard Malmborg »

Det där diggar jag skarpt Magnus! Äkta eller inte men det ger liv åt modellen och det är ju det som räknas :-)

Mvh
Rickard
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Ulf Lundberg »

Diggar!
Uffe
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Anders_Isaksson »

magnusf skrev: ...
För att skrämma lite liv i det svarta så tog jag ett varv med en nagelpolerare över modellen och fick fram silverfärgen från nitarna. Om det är realistiskt vet jag inte men det blir i alla fall inte tråkigt!
...
Realistiskt eller ej vet jag inget om, men jag gillar vad jag ser! :)
En klart vettig användning av Monograms nitskallar.

Men fixa gärna lite mer med slitaget ovanpå vingen vid cockpit, det behövs nåt lite mer finkalibrigt där för att se övertygande ut.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Björn Fransson »

Mmmm... Välbehövlig inspiration till mig att ta tag i mitt Monogramswingwingeri! Jädrans läckert med nitarna! Funderade just på hur du fick till dem, så enkelt och genialt!
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Monogram P-38M Night Lightning

Inlägg av Lerxzt »

Bygger inte plan själv, men måste säga att denna var mycket läcker! Bra jobbat :)

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar