Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Henrik R »

Gjorde ett Baremetalflyg igen :-) Eller ja..Helt Baremetal är det ju inte, den är ju även lite gul som vanliga Navyflyg var i början på 30-talet.
Detta är ju ett experimentflyg och ni som inte vet nåt om den så heter den XF5F. Det finns en förbättrat exemplar, som har lång nos, då denna variant hade lite problem med att se landningbanan när man skulle landa. Detta koncept lades ned men själva lågmonterade dubbelmotorhistorien la ju grunden för F7F Tigercat senare. Konceptet var ju oxå att få fram ett Navyflyg som kunde starta på minimal sträcka och stiga till 12.000 meter snabbt som fan.

Hur som helst. så här blev den, En Academy 1/48 med krispig plast och inga som helst gjutskägg som min förra MiG hade..nää nu ska jag återgå och fundera på nästa projekt.
Målad med 3 olika Alclad II med Svartmetallic i botten. Div Gunze färger, Vingen är Gloss Gul.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Stellan »

Avgjort gullig, cool, ball, fräsig. Definitivt ett bygge som får folk att tita en extra gång i vitrinen hemma hos dig. Hmm, jag får ett sug att montera tankar, bomber och raketer under kropp och vinge. Kanske ett tretonscamou på ovansidan i grått och blått.
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Lennart »

Så grymt läcker den där ser ut. Har nog aldrig sett den byggd tror jag/lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Henrik R »

Tjo!

JA Stellan, Den är gullig, frågan är bara hur många vapenbalkar den kan bära?. Rätt plant däriunder så en 10 st borde ju gå? Sen fanns den i Blå/grått precis i det kammot du menar. Men då var det XP50 den hette och hade lång nos.

Precis Lennart, det finns inte så många som byggt den..Iaf fotat på Internet. Men det kanske finns ett skäl till det. Många tycker inte om den helt enkelt. Men nu är jag glad att ha byggt en!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Janne.S »

En sådan liten going :D
Tjusig mewtall finish åxå !
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Henrik R »

Tackar Janne! Alclad är kul vettu! :-)
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Lars Befring »

Hur kan man låta bli att gilla den????

både förebild och model är ju störtsköna! USN hade en del fuffens för sig men man måste nog säga att deras experiment var klart coolare än FAA :D

Du har helt klart gjort den rättvisa!

men när började du? inte går det väll att få ihop det där på ett par dagar?

IMPAD

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Henrik R »

Tackar Lars, att du gillar den!
JO jag tycker just 30-60 talet var en spännande era och det hände riktigt mycket där, Just i Amerika spenderades rätt mycket kraft på flyget efter krigstiden.Mycket skumt kom till då.

Jo, Den 27:e började jag med den, direkt efter Ryssen. :oops:
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Lars Befring »

Henrik R skrev:Jo, Den 27:e började jag med den, direkt efter Ryssen. :oops:
Nu e du bara elak!!!!! :o :shock: :? :shock: :o
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Grumman Skyrocket 1/48 klar!

Inlägg av Joakim Hultman »

Riktigt häftig!
Skriv svar