Däckskanon

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Däckskanon

Inlägg av Janne.S »

Blir gôr snyggt det där :D

Prova skriv inlägget i anteckningar på datorn först inklusive bildlänkara sedan kopirerar du bara in på inlägget och postar.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Tack för hjälpen med bilderna Olle.,skall försöka få ordning på det där.
Ulf,jag räknar minst en månad till innan vattenytan är fixad och klar.Jag skippar både gummibåt och bogserbåt.Tror att den blir bra som den är med ett upprört hav
runt skrovet,och möjligen några figurer i tornet.Sedan skall jag fixa plexiglas och bygga en monter. Sen får jag se om de ges tillfälle att ställa ut eller liknande?
Tack så mycket Janne/Lennart
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Däckskanon

Inlägg av Robin Nilsson »

Varför inte ett lugnt hav och matroser som badar och simmar vid sidan av båten? I nån bok hemma finns det en bild på någon av de ubåtar som smög omkring neråt Florida/Karibien med besättning som tar sig ett salt dopp.
/ Robin
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Däckskanon

Inlägg av Stellan »

Men denna skulle väl upp till Ishavet?
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Däckskanon

Inlägg av Robin Nilsson »

Vinterbadare ?
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Däckskanon

Inlägg av Stellan »

Robin Nilsson skrev:Vinterbadare ?
Brrrrr!
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

Det flesta som fick bada ofrivillgt,fick aldrig nöjet med bastu efteråt. Jo då Isahavet skll det bli,men HUR ??Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Däckskanon

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Det flesta som fick bada ofrivillgt,fick aldrig nöjet med bastu efteråt. Jo då Isahavet skll det bli,men HUR ??Lennart
Kan du inte göra stora isflak runt omkring, av stearin som Jonas Dahlberg gjort. Mer drama, mindre vatten och mer dynamik. En vinterbadare kan ju ligga på sin handduk på ett av isflaken då. Alternativt sjöstövlar och fisketröja om det är svårt att få till hudtonerna på en ubåtsfigur...
Stellan Schroeder Englund
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Däckskanon

Inlägg av Robin Nilsson »

Hudtoner i det klimatet tror jag är gråblåvita .....
Lennart

Re: Däckskanon

Inlägg av Lennart »

En blek valross då,i randig bikini och vegamössa,som vinkar ut till u båten/Lennart
Skriv svar