Tamiya X

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Tamiya X

Inlägg av Stellan »

OK, har insett att det gäller att ligga i lite om man ska få något byggt. Krånglar man inte till det så förtvivlat kanske högarna minskar lite. Härmed ber jag att få anmäla Tamiya X; en lagerrensning helt utan skyddsnät.

Har rotat lite i förrådet och kommit fram till att jag har en del kul saker som borde få uppleva att bli sammansatta å det snaraste. Klart innan jul?

Villkor: Endast Tamiya. Det blir inget detaljerande, inget ets, inget eftermarknad eller PC. Strictly OOB.

Bild
Högen: Ojoj, det spretar och har sig, ett flygplan och en civil bil mitt i allt.

Bild
Fusk: jo, en del är faktiskt påbörjat ska erkännas men det gäller att färdigställa också annars räknas det inte. En Tilly, en Universal Carrier och en Flakvierling är klara att målas. Tre Universal carrier i 35-skala är i olika grad av byggnation. Har ett par till men de blandar vi inte in i denna soppa. Två Willys i påbörjat tillstånd. En stor amfibisk LVTP7A1 som sattes ihop i helgen. En Hückebein. Mitt i detta skymtas ett par Ford GPA. Herrejösses!


Ofusk: En Fiat 500. Sötingen Tilly igen men i större skala denna gång, borde få bli byggd. Favoriten M 113 ACAV kan smackas ihop på kort tid tror jag. Vem redovisade en jättefin Churchill för inte så länge sedan? Här kommer en till. Ett av de fulaste fordonen under VK2 får hänga med på ett hörn: Quad!

Nåja. Med snabba limningar, raska putsningar, och låg tankeverksamhet borde det gå att köra igenom det hela. Vad tror ni om upplägget?

Charge!
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Tamiya X

Inlägg av Daniel_A »

Det var en utmaning av rang. :lol: Jag skulle vara glad om jag klarade en med de villkoren :roll:

Gillas!
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Tamiya X

Inlägg av Lars Befring »

som sagt.... afrikanska dekaler finns ==)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya X

Inlägg av Stellan »

Daniel_A skrev:Det var en utmaning av rang. :lol: Jag skulle vara glad om jag klarade en med de villkoren :roll:

Gillas!
Daniel, du är välkommen att gruppbygga med mig. En modell, kom igen!
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya X

Inlägg av Stellan »

Lars Befring skrev:som sagt.... afrikanska dekaler finns ==)
Förstår inte vad du pratar om. Vill inte. Tror jag.
Stellan Schroeder Englund
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Tamiya X

Inlägg av MiniStuff »

Heja Stellan! Friskt vågat.... :D
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tamiya X

Inlägg av Stellan »

Tack Markus, med en rejäl hög så kanske man får en del avklarat i alla fall. Det tar ju faktiskt inte längre tid än ett par tre byggdagar att bygga färdigt en modell om man inte håller på och krånglar så förtvivlat. Men om Afrika ska blandas in i det hela så kanske det tar längre tid... ;)
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Tamiya X

Inlägg av Lars Befring »

Stellan! alla vet ju att Kurt mellanlandade i Afrika på vägen till Sydamerika. Ryktet säger, men det här är obekräftat, att underättelse-agenter i operationen "shaken but not stirred" eller Bar-run 1945 kom över en koffert med Ta-183 ritningar!

:D
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tamiya X

Inlägg av Robin Nilsson »

Finns det inte märkningar (i Tamiya-lådan) för nån Universal Carrier från striderna i Nordafrika ??
/ Robin
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tamiya X

Inlägg av Robin Nilsson »

Lars Befring skrev:Stellan! alla vet ju att Kurt mellanlandade i Afrika på vägen till Sydamerika. Ryktet säger, men det här är obekräftat, att underättelse-agenter i operationen "shaken but not stirred" eller Bar-run 1945 kom över en koffert med Ta-183 ritningar!

:D
Kurt Weil ??
Skriv svar