J35J Draken, Hasegawa 1/48 ....Klar, bilder på sidan 14

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

J35J Draken, Hasegawa 1/48 ....Klar, bilder på sidan 14

Inlägg av Janne.S »

Dags för deltavingat igen :D
En Draken!


Jag har 4 stycken i stashen med varierande mängd godsaker, jag har en plan för alla! Den här däremot har bara ett minimum av tillbehör.



Älskar boxarten!

Bild



Den lilla extrakryddan som finns: en knallpall, luftinsug och svarvade pitotrör.

Bild


Inte den sedvanliga mängden delar i lådan...mycket luft i den :P Och en totalbrist på vapen!

Bild

Bild

Bild




Det här gillar jag dock...de tänkte till lite där :D

Bild




Slutligen dekaler och genomskinligt :D

Bild

Jag önksar Gawa åtminstone hade försett os med de FAlcon robotar som Draken kånkade på, AIM-26B och inte de vanliga AIM-4, tyvär finns de ju inte i något vapenset.


Ho-hum. så är det.

Nu har jag putsat mina delar i alla fall och spetsat dom på tandpetare. Redo för grundfärg tycker ja :D

Bild


Limma lugnt!
Senast redigerad av Janne.S den 13 mar 2012, 00:43, redigerad totalt 1 gånger.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Björn G »

Sluta gnälla! Aim-26B finns numera från både True Details och Maestro.

Det här bygget ser jag fram emot!!! :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Henrik R »

Amenshit Janne! Jag har tänkt att göra precis samma flygplan efter Miggen! haha snacka om coolt! Hasegawas PT41. Well jag anar att din troligtvis blir väldigt bra så jag väntar med min Draken ett tag och gör ett annat flygtyg så man slipper skämmas..haha.
Den här tråden kommer bli intressant och se vilken individ du ska göra!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S »

Tack Björn å Henrik :D

Jsså? finns dom?...hmmm kanske man kan beställa när jag blir rik igen nästa lön :P

Det blir det grå alternativet..35539, tror ju knappast du behöver skämmas över dina byggen, Henrik! :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Henrik R »

Bra val Janne! själv hade jag tänkt göra en tråkfärgad "kammovariant" sen. :-)

Hur som detta ska följas.
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av kyrkis »

Hej Janne!
Att bygga en 35a kan aldrig bli fel. Kolla in True Details set 48542 som ser riktigt bra ut. Maestros är ok, men jag skulle satsa på TD.

kyrkis
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av kyrkis »

En liten aptitretare!
35539 fotot taget på Gotland 1997. Som synes på byttes noskonen ut men teknikerna på F10 höll den i samma skick som från början.
Notera också att flottiljsiffran är röd. Den har också den senare varianten av div- och stn.kompsmärken på fenan. Dom gå att hitta på Zots dekalark för draken, om jag inte minns fel. Notera också att den har bara balkar för attackraketer under vingarna.
Fotot taget av Tor Karlsson

kyrkis

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S »

Lysande Kyrkis :D

JAg tror det blir TD´s falkar sedan...aningen billigare och jag tycker det är trevligare när roboten är gjuten hel med fenor :D.
Finns det fler bilder på 35539 så tar jag gärna emot dom :D
Just att den bytt noskon tyckte jag var lite skoj...såg det på Airliners

HAde den aldrig Falcon balkar under vingarna?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av kyrkis »

Visst hade den Falcon balkar. Vid fototillfället hade divisionen varit på Vidsel och skjutit av lagret av attackraketer.
Har även sett den med dayglo orange/röd rb 27 vid ett tlllfälle.

kyrkis
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: J35J Draken, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S »

Hmmm...eftersom jag skulle göra en "J" så kan jag faktiskt skippa FAlconerna på denna då jag kan hänga ett par RB24J till under vingarna istället :D
"F" har jag för mig kunda bara bära sidvindare under luftintagen...
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar