Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Vampire Strikes Back!!

Nu är den klar!

Det var ett sant nöje av att få göra denna, min första 1/48 vampire faktiskt. Folk får säga vad dom vill ang "korrekthet". Den ser ut enligt mig som en Vampire och det räcker gott och väl för mig.
Men det där med panelhysteri är mig en gåta dock. Varför måste dom göra så Varm plats mycket panellijer på ett flygplan som denna?
Hur som helst så kan jag faktiskt tänka mig bygga en till nån dag. En 2 sitsig hade ju inte varit fel i 48, men men..

Bilder här, enjoy!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Sen fotade jag ett gäng bilder utomhus på min "basplatta".
Bild

Bild

Bild

Bild
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av Robert A »

Ser jäkligt bra ut och snabbt gick det.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av LarsaQ »

Ser hur bra ut som helst, himla snyggt.
LarsaQ
AndersN

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av AndersN »

Skitsnyggt!

Att Trumpetaren ser märklig ut märks när man ställer den bredvid en "korrekt" typ Aeroclub eller AlleyCat...Väsentliga skillnader häråvar.

Anders
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av Henrik R »

Tack!

Jo det är säkert möjligt, men som tur är jag inte så fanatisk att den måste vara 100% perfekt. It will duga så att säga! :D

Jag kan avslöja att en SE-210 Caravelle ligger riktigt nära nu!!

Nästa Svenska jetflyg för mig kommer att bli SK60 när den släpps oxå. Jag kanske även hinner med Tarangus Viggen!
Det kommer bli en händelserik sommar det här :-)
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av Björn Fransson »

Snyggt som alltid! Jag hade mer eller mindre skrivit av den efter all kritik, men när man ser denna, blir man ju riktigt sugen. Perfekt lagom vädrad också!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av Henrik R »

Tack Björn! Alltså om man inte är helt fanatisk vampirebyggare så tycker jag den är kul och trevlig att bygga. Jag ville med minimal åverkan kunna göra en Vampire. Visst det är synd att det inte kan finnas en "perfekt" Vampis bland tillverkarna men som sagt jag tycker den duger gott.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Inlägg av Björn G »

Jag tycker att det blev en läcker liten rackare! Även om modellen har brister, så är den väl inte tokfel (jämför AZ:s tunnan), eller?
Skriv svar