Trumpeter Vampire 1/48 Klar!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Rickard Malmborg »

Tackar!

Eftersom jag håller på att göra nya yttre landställsluckor bygger jag modellen utan tankar, annars ser man ju inte att jag rättat till luckorna ;-)

/Rickard
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av bergwall »

Hej!
Beklagar förvirring kring dekalerna. De här dekalerna gjorde jag åt grossisten för Trumpeter i Sverige, A&L. De följer med i alla kartonger som går via Svenska grossisten. Dekalerna är ingenting jag är intresserad av att lagerföra själv (eftersom jag ska trycka egna Vampire-dekaler anpassade till Alley Cat senare i år) men jag borde nog ha en bild eller länk på hemsidan eftersom adressen står på dekalerna.

Angående instruktionen så var den från början ett färgtryck vilket undanröjer problematiken med gul och blå landställslucka. Jag tänkte helt enkelt inte så långt. Vingspetsarna är gröna på ovansidan och gråblå på undersidan, utanför de vita banden. Jag tror det är fel på hänvisningen till texten "FÖRBANDSVÄSKA" också som bara ska finnas på höger sida om cockpit.

Jag ska få till några bilder på hemsidan och jag ser med nöje fram emot fortsättningen på bygget!

Det har varit mycket dekaler i år, kanske för mycket..

Hälsningar
Robert
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack Bergwall, det var bra att höra hur det egentligen skulle vara. Nu känns det lite bättre.
Hur som helst så börjar det väl hända lite grejjer efter 12 timmars effektiv tid! :)
Imorgon blir det resterande dekaler, gegga och förseglingslack...och ja just..Landställen och tankarna!!

Bild

Bild

Bild

Bild
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av jfall »

Det ser ju super bra ut gillar verkligen de vita fälten, antar att dekalerna vad lika lättarbetade som de brukar vara?

jakob
Jakob Fall
AP
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Dekalerna är mycket bra och fastnar bra. Enda minuset är den glatta ytan..
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Johan Elvin »

Ser riktigt bra. Jag gillar också dom vita fälten skarpt.
Alla dom felaktigheter det sägs vara på modellen känns inte så iögonfallande på dessa bilder.

En fråga: vad har du använt för färger, tycker du har fått till nyanserna "spot on".

mvh
Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tjo tjo.
Jo, det är bland annat gunze 309 fs34079 och 10% gunze 330.
Det tyckte jag stämde riktigt bra efter ett par provsprutttt...
Modeller flöt på som tusan, hur bra som helst att bygga.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Idag blev det inte som tänkt, men jag hann i alla fall sätta dit alla dekaler och limma tankarna på plats. I morgon sker vädringen och landställsmontering.

Bild

Bild
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Mats Averkvist »

Stämmer verkligen den fonten och storleken på bokstäverna??
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Trumpeter Vampire 1/48

Inlägg av Henrik R »

Inte en aning om det stämmer eller ej. Jag utgår från att tillverkaren vet vad han gör i alla fall..
Skriv svar