Monogramutmaningen, en livslång kamp

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av LarsaQ »

Jaha, eftersom jag har en riktig dassig impulskontroll så sitter man ju här tack vare en annan tråd skapad av någon nostalgiker :lol: :lol: :lol:
Eftersom jag hade en Fästning på hyllan så kördes kaffebryggaren igång och nu sitter man här och fixar till panellinjer. Jag giller monograms upphöjde dito men inser att en hel del kommer att gå åt fanders I vilket fall som helst under bygget så man kan ju lika gärna fixa dem direkt. Nu tanker jag ej göra om alla utan kommer att lämna en del höjda linjer bara för att komma någonstans före pensionen :lol: :lol:
Spotyfy spelar lustigt nog just nu "Rullator rock" med Lasse Tennander, jäkla passande.
I denna stund vet jag inte om jag kommer att ge på Shep Paine´s dio med den kraschade eller om jag bygger den som jag tänkt.
Bild
Kaffe kommer det att gå åt I varje fall och med min byggtakt kan jag hålla denna tråd I gång I decennier :shock:

Hittade eller visste om att det låg lite godis i asken med, inget som Monogram slängde med.
Bild

Bild

Det här kommer att ge mig mer pensions poäng eller bara bättre karma.
Apparet id etiam caeco

LarsaQ
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av MiniStuff »

:) Gött å se! Och med originalfoldern kvar ser jag! Kul!
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av Nicklas Karlén »

Om du får den där klar innan pension så lovar jag att stå för en platta Gevalia +en ny bryggare för den du har kommer förmodligen haverera i överbelastning. :D

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av LarsaQ »

Nicklas Karlén skrev:Om du får den där klar innan pension så lovar jag att stå för en platta Gevalia +en ny bryggare för den du har kommer förmodligen haverera i överbelastning. :D

Nicklas
:lol: :lol: :lol: :lol:
Kan behövas, kommer väl halvvägs så kommer det väl någe nytt fabrikat som slår det mesta i denna kategori. Monogram återuppstår och ger ut en ny.....
LarsaQ
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av magnusf »

Följer denna med stort intresse, det var nog egentligen den här modellen som var den riktiga drömmodellen men jag fegade och satsade på P-38 istället. Och då har jag nog ändå lite längre kvar till pension än du har Larsa :-) !

Sedan tror jag inte man ska vara rädd för Monogram: det var GRYMT fina modeller på den tiden det begav sig!

Hälsningar

Magnus
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av LarsaQ »

magnusf skrev:Följer denna med stort intresse, det var nog egentligen den här modellen som var den riktiga drömmodellen men jag fegade och satsade på P-38 istället. Och då har jag nog ändå lite längre kvar till pension än du har Larsa :-) !

Sedan tror jag inte man ska vara rädd för Monogram: det var GRYMT fina modeller på den tiden det begav sig!

Hälsningar

Magnus
Rädd, tvärtom i stereon spelar just nu Beegees. Monogram är ju kult och jag håller med att de var av den sorten som smällde högst på önskelistan om någon ville bidra när man var yngling. De står sig än.

LarsaQ
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av Daniel_A »

Ack, som jag dreglade över på de dioramabilderna (B17) som liten pojk. Men farsan byggde den plastren och jag sköt sönder den med luftgevär några år senare. Man kanske skulle...
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av LarsaQ »

Daniel_A skrev:Ack, som jag dreglade över på de dioramabilderna (B17) som liten pojk. Men farsan byggde den plastren och jag sköt sönder den med luftgevär några år senare. Man kanske skulle...
Du kommer då aldrig hit på en kopp kaffe om du ska ha bössan med dig!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:
Du skulle ha bytt farsa va?

LarsaQ
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av Daniel_A »

LarsaQ skrev:
Daniel_A skrev:Ack, som jag dreglade över på de dioramabilderna (B17) som liten pojk. Men farsan byggde den plastren och jag sköt sönder den med luftgevär några år senare. Man kanske skulle...
Du kommer då aldrig hit på en kopp kaffe om du ska ha bössan med dig!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:
Du skulle ha bytt farsa va?

LarsaQ
Oroa dig inte, jag har slutat med sånt skytte. Minns dock att jag sänkte en Spitfire i 1:24 och den var målad. Dessutom blev Richelieu sänkt i en kopparkittel med samma vapen. :oops:
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Monogramutmaningen, en livslång kamp

Inlägg av LarsaQ »

:lol:
Du är ju värre än jag trodde, kommer inte på nästa möte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: då jag jobbar utom skotthåll :lol: :lol:
Mera kaffe på G här och lite mer linjer att fixa

LarsaQ
Skriv svar