Airfix 1804 Steam Loco

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Airfix 1804 Steam Loco

Inlägg av Robin Nilsson »

Stellan skrev:Hmm, kanske man ska göra skorstenen lite mer värmebehandlad och smårostig för att dela upp modellen i fler visuella bitar?
Filmsnutt med en replica som tuffar och puffar och rör på sig:
http://www.youtube.com/watch?v=pLJaboxC3Do
Cho-Cho / Robin
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Airfix 1804 Steam Loco

Inlägg av robertlundin »

Byggsatsen verkar detaljerad (för att vara en gammal klenod från 60-talet). Det enda som ser lite klent ur jämfört med originalet är kanske hjulen. Jag kommer nog skaffa två byggsatser och baka ihop hjulen till något mera bastant.
/Robert Lundin
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Airfix 1804 Steam Loco

Inlägg av Stellan »

Orealistiskt vädrad replika, poängavdrag!
Stellan Schroeder Englund
Sven-Åke K
Inlägg: 61
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:40

Re: Airfix 1804 Steam Loco

Inlägg av Sven-Åke K »

Min tanke var att få den byggd, eftersom den jobba med att dra kolvagnar så måste den ha varit ganska mörk. Svart var sagt men då syntes inte detaljer så jag gjorde en mix å de funka bra, i mitt tycke. Vad gäller vädring så kunde jag fortsatt i all evighet och då riskerat att tröttna på den och ställt undan den så det blev till slut så att jag bara gjorde basen och skylten färdig i lördags och sedan fick det vara nog. Håller med alla om att det fattas en hel del slitage och skit men jag ville bara se den färdig och gå vidare, kanske med något av mina andra 30 halvfärdiga projekt eller varför inte börja på Amodels Tu-128, sagt och gjort, snacka om att skaffa sig problem!
Tack för alla komentarer, sköj att få visa upp något ovanligt och att den togs väl imot.

Sven-Åke K.
Skriv svar