Flakpanzer V Coelian 1/35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av robertlundin »

Den här blev mer eller mindre klar för ett par veckor sedan. Byggsatsen kommer från Dragon och föreställer en skiss som aldrig byggdes. Det som verkligen byggdes var en mock-up av en tidigare variant där tornets form var lite enklare. Jag har fixat till den biten, och tagit bort mycket av allt lösöre som annars brukar sitta på en Panther. Chassit i byggsatsen är helt fel för mock-upen men det har jag inte orkat bry mig om. Tornet läste jag någonstans var gjort i trä. Bilder visar något som antyder röd grundfärg men jag tyckte det var roligare att försöka mig på lite träådring, inspirerad av gamla segelflygplan som lackades med fernissa och blev ganska mörka och murriga. Någon gång måste den ha varit omålad, även om bara kort? Hoppas ni gillar bygget, även om det är lite udda. :?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Robert
/Robert Lundin
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av MiniStuff »

Gillar det verkligen just för att du har gjort den lite ovanlig, som en mock-up! :D

Snyggt gjort!

/MArkus
robertlundin
Inlägg: 242
Blev medlem: 31 jan 2012, 23:00
Namn: Robert Lundin

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av robertlundin »

Tack Markus. Annars bygger jag flugplan och då blir det oftast grejor som gärna är fula, ovanliga, misslyckade eller kombination av alla tre.
/Robert
/Robert Lundin
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Snussugen »

robertlundin skrev:Tack Markus. Annars bygger jag flugplan och då blir det oftast grejor som gärna är fula, ovanliga, misslyckade eller kombination av alla tre.
/Robert
Ledsen, kan bara inte motstå att ha lite kul med din typo!

Bild

Och ja, detta funkar faktiskt. Flugplan som drivs av flugor. :D

Gällande din tank.. ser mycket prydligt ut och jag gillar vad du gjorde med tornet. Dock ser den hemskt naken ut, men antar att det ska vara så. :) Bra jobbat.
Live & let dry.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Plasticbattle »

Nice job again Robert. Good decision to keep the bare wood for the mock-up turret. Nice and unsual model. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Kristianstad
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 feb 2013, 16:45
Namn: Christian H

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Kristianstad »

Är det bara jag som tycker Coelians torn påminner mycket om Strf 90? Nästan som en kopia fast med "endast" en akan.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Robert A »

Som när Hitler såg Jagdtigern för första gången, en stor modell gjord av trävirke.. det var annat förr :)
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Med tanke på flugbilden ovan. Vad händer om en av flugorna lägger av? Slutar det med flugkrach?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Flakpanzer V Coelian 1/35

Inlägg av Snussugen »

En småskalig sådan, men ja.. en definitiv flugkrasch. :D
Live & let dry.
Skriv svar