B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Färdig! s.6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Henrik R »

Ser riktigt bra ut det där Ulf!!
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av LarsaQ »

Läckert
Förkyld med feber men uppskattar ditt bygge.Måste erkänna att jag har kollat in stachen med monogrammare.
LarsaQ
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack Henrik och Larsa!
Larsa. Låt inte högen stå orörd. Bygg!

Uffe
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av LarsaQ »

Jo, jag har "heta" funderingar om det.En B-17 och en B-25:a finns hemma så jag ska nog bara klara ut Albatrossen först.

LarsaQ
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det är flera som snackar om B17. Det kan bli riktigt häftigt med flera stycken bredvid varandra.
Uffe
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av magnusf »

Ulf Lundberg skrev:Det är flera som snackar om B17. Det kan bli riktigt häftigt med flera stycken bredvid varandra.
Uffe
Om inte annat så blir det ganska snabbt ett logistikproblem. Men det kan det ju vara värt :-) !

Hälsningar

Magnus
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av SvenYoung »

Du håller hög takt, Uffe! Ser riktigt bra ut så här långt..! :-)

På tal om B17, kanske någon vill återskapa Shep's diorama i skala 1/32 nu när det finns en sådan byggsats? Då kan man snacka logisitikproblem, haha ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Sten Ekedahl »

Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Rickard Malmborg »

Sten Ekedahl skrev:Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
Den modellen stod många år utställd i en monter på Wentzels Hobby, den var verkligen tjusig.

/Rickard
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: B26 Marauder. En pojkdröm går i uppfyllelse. Nya bilder

Inlägg av Anders_Isaksson »

Rickard Malmborg skrev:
Sten Ekedahl skrev:Jag pratade med Clive Frith häromdagen. Han byggde och superdetaljerade denna modell för en sisådär 20 år sedan och vann BIS på Open med den. Kan trösta dig med att han också hade ett h*e att passa in "glaset". Vidarebefordrar också ett av hans tips: Måla inga huvramar på ksp-tornet. Det hade plexiglasskarvar som gick om lott utan någon metallram.
Den modellen stod många år utställd i en monter på Wentzels Hobby, den var verkligen tjusig.

/Rickard
Ja, den minns man ju!
Vill minnas att den var klädd med alufolie som målats med OD och därefter chippats för en sliten finish. Utsökt.

Uffe: ser bra ut så långt.
Skriv svar