ubåtsdiorama 1/144

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: ubåtsdiorama 1/144

Inlägg av MiniStuff »

Mycket läckert! Gillar avrinningen, ser jättebra ut.

Du skulle inte kunna slänga in den "obligatoriska" Vallejoflaskan så att man kan få en hum om hur stor den är? :)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: ubåtsdiorama 1/144

Inlägg av Henrik R »

Erik Liljegren skrev:Intressant diorama!

Berätta mer om modellen, scratch? Tillverkare?
Det är en del av en avsågad Elektrobåt från Revell i skalan 1/144. Det enda scratch är dykbåten och en del andra saker som kommer in i dioramat sen.
MiniStuff skrev:Mycket läckert! Gillar avrinningen, ser jättebra ut.

Du skulle inte kunna slänga in den "obligatoriska" Vallejoflaskan så att man kan få en hum om hur stor den är? :)
Men shit!! haha jag har inga Vallejo, går det bra med en colaburk? i den miniatyrskalan arbetar jag! :lol:
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: ubåtsdiorama 1/144

Inlägg av Janne Nilsson »

Kul ide och bra fruset i tiden. Har vi någon uppdatering på gång?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: ubåtsdiorama 1/144

Inlägg av Henrik R »

Tjohej! Oj vad tiden rullar på. Här kommer en upd.

JAg tänkte visa er några shots på mitt Diorama. Jag har fixat till propellrarna på U-3503, så dom ser så där härligt "vrakiga" ut. Lilla båten har jag fått till riktigt bra också, Det som skilljer sig är att den har grundats och allt är helt klar byggt. Sen så har jag fortsatt med mitt andra XXI bygge. U-3506. Jag sa från början att det skulle vara U-2540. Men jag gjorde en totalomvändning och håller istället på med U-3506 som den såg ut innan den bunkrades i Hamburg och stängdes inne i Elbe II bunkern.
Bild

Bild

Bild


Och så bygget på 3506 oxå!
Bild

Bild
Skriv svar