Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av Mahatma G »

Efter Tunnanbyggena är det måhända dags att ta itu med någon av alla dessa gamla surdegar som ligger och dräller. Frågan är bara vilken?
Ett problem är att CKs beslut tenderar att omintetgöras av arbetarnas i vagn- och traktorfariken diverse maskningsaktioner och egna projekt. Ett radikalt nytt grepp måste därför provas: demokratisk omröstning.

Två samlande kandidater har utsetts. Dessa stöds i sin tur av diverse mindre grupperingar. Det är nu upp till er att rösta på den kandidat ni vill ge en plats på byggbordet.

Den första kandidaten är Merkava från Tamiya, med stöd av plåtorigami från Eduard:
Bild

Den andra kandidaten är Magach 7C, en koalition mellan Academy M60A1 Blazer och Legend Productions. De har dessutom säkrat stöd från MR Models samt 14 avhoppare från Tamiya-fraktionen M48A3:
Bild

En vågmästarställning har Fruilmodel som kan tänka sig att stödja bägge parterna.



Så, nu är det upp till er att här rösta på den kandidat ni förordar. Vallokalerna stänger vid midnatt annandag påsk.


/G
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av magnusf »

Merkisen, som vi säger i IDF (förlåt Holst, jag var bara tvungen att hinna före dig...)...

:-)

/M
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag lägger min röst på Magachen p.g.a. att den är så ful och där för behöver lite omsorg.

M 60 vagnen hade lite trevliga runda former när den kom men när israelerna byggde om den till Magach 7C så blev den så ful så att till och med konstruktören måste ha gråtit en skvätt. Den påminner om en östysk "kvinnlig" kulstöterska eller liknade. Lite runt på en del ställen och väldigt kantigt på en del.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av SvenYoung »

Hallå Göran!

Jag röstar på Magachen. Man ser inte många sådana byggda, och den ser riktigt kul ut! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av Mahatma G »

@Nicklas: det jag gillar med den är just att den inte alls ser ut som en M60 längre. Det blir ännu mer tydligt när sidopansaret kommer på.

@Sven: det kanske kan roa dig att veta att jag planerar att göra om en av de M60A1 jag köpte av dig till en Magach 6B Gal Batash.

/G
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av SvenYoung »

Det var roligt att höra, Göran, mycket bra användning av en M60 modell :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av Daniel_A »

Min röst faller på Magachen, för den är mycket vackrare än Merkavan. Ja... ärligt talat tycker jag det. :D
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Vilken surdeg ska det bli härnäst?

Inlägg av Mahatma G »

Vallokalerna har stängt och rösterna har räknats.
Valets segrare är Magach. Ämbetsperioden kommer att påbörjas om någon vecka (läs: efter Open).


/G
Skriv svar