B1 bis 99% klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av Micke A »

Snyggt! Åsså gillar jag att den är fransk , många tyska versioner har vi sett. Har en själv som "ligger till sig".....

Micke A
som just nu bygger färskt.....
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av BjörnK »

Tjenare allesammans!

Sven: Tack för berömmet om kamot, tyckte det var dags att gå ifrån entonsvagnar - tyckte själv målningen blev sunkig från början - därför blev den en surdeg!
Angående foto vs live är det är Janne N som har tyckt att mina modeller skiljt sig mellan foto och live ett par gånger, han får förklara vad han menar då jag inte vet exakt vad det är, tror det har med färgåtergivning att göra?

Micke! Vaddå bygga färskt? HAr du lämnat surdegarna? Eller har de helt enkelt tagit slut? ;)

//B
Bizarre
Inlägg: 394
Blev medlem: 27 jan 2012, 09:33
Kontakt:

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av Bizarre »

nice camo. I would add metal to barrels ends.
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av BjörnK »

Hi Roman! Thanks! Realized that as well, did it earlier this evening!

//B
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av Micke A »

Micke! Vaddå bygga färskt? HAr du lämnat surdegarna? Eller har de helt enkelt tagit slut? ;)

Färsk kan bli surt ganska snabbt! :o Men slut är dom inte.... hittade ett gäng lådor till med avsomnade byggen från 70-talet i vintras. Jag trodde det var överblivna delar osv

Micke A
som nog snart är åter i GSD-träsket :)
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av Plasticbattle »

Very nice Björn. The camo and black defining line looks great. I also like how you toned down the glare with the weathering.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Rickard B
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:13
Namn: Rickard
Ort: Blekinge

Re: B1 bis 99% klar

Inlägg av Rickard B »

Tycker B1an blir coolare och coolare för varje gång jag ser en snyggt byggd och vädrad modell av den.
Bra jobbat!
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
Skriv svar