MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Henrik R »

Hujedamig vilken rackare. Hur lång aktionstid hade man på den där, motorerna måste ha slukat soppa som få?
Jo dom är stora de där två monstrena till motorer. jag har för mig att aktionsradien är runt 1.500 km eller så. Men syftet är väl snabbt upp till 20.000 meter och konfrontera snabba fiendeflyg innan dom når långt in i landet. Just dom här motorerna är inte särksillt bra vid låg höjd eller lågfart. Dom blir väl lite som en Ramjet på hög höjd tror jag. Dom mår bäst vid tunn luft. men soppa drar dom vill jag lova, precis hur mycket som helst!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Henrik R »

Nu är Ryssen klar!, En Red 38 från Werneuchen Brandenburg. En Spaningskärra som fick lida pin av sina Ryska medborgare. Kom ihåg att det är min tolkning av Red 38 iaf. Den ser inte riktigt ut så här. Men nästan. Missilerna som följde med (acrid) ska den här inte ha men det gjorde inget heller för Revell hade gjutit några som inte gick att göra missiler av :-)
Här bjuder jag på några skitdåliga bilder, min riktiga kamera är trasig , så det känns som om jag ska ta itu med det problemet snart..Jag får ta nya bilder när jag kan låna en ny kamera.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Janne.S »

Ujujuj, den blev ju sketa snygg!!!
Revells MiG-25 kanske bara är Foxbattish men nog ser den färdiga modellen imponerande ut!
Riktigt bra jobbat!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Henrik R »

Tack Janne!
Den var krävande att få se ut som en skaplig modell. Det var inte lätt med tanke på Revells detaljlöshet i denna byggsats.
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Erik Liljegren »

Den har du lyckats bra med, jag gillar den.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Urban Gardini »

Stor, större MiG 25...

Snyggt och imponerande med tanke på den fina detaljrikedommen och passformen.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Henrik R »

Tack Killar!
Ja det var ett riktigt as att hålla på med som sagt. Jag fattar inte att Revell väljer att packa om den i en ny boxart och fortsätta kränga den..Tillverka en NY kära Revellfolk!!!!!
Lennart

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Lennart »

Den ser elak ut Henrik ! Vilken färg är den rödbrun?Snyggt bygge hursom/Lennart
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Henrik R skrev:
Hujedamig vilken rackare. Hur lång aktionstid hade man på den där, motorerna måste ha slukat soppa som få?
Jo dom är stora de där två monstrena till motorer. jag har för mig att aktionsradien är runt 1.500 km eller så. Men syftet är väl snabbt upp till 20.000 meter och konfrontera snabba fiendeflyg innan dom når långt in i landet. Just dom här motorerna är inte särksillt bra vid låg höjd eller lågfart. Dom blir väl lite som en Ramjet på hög höjd tror jag. Dom mår bäst vid tunn luft. men soppa drar dom vill jag lova, precis hur mycket som helst!
Dessutom lär man ha behövt byta ut motorerna om man drog upp kärran på maxfart, Mach 3. Engångs, liksom.

Hursomhelst: Imponerande insats - inte minst med tanke på utgångsmaterialet! En snygg modell av en brutalsnygg förebild. Och snabbt som attan, dessutom! Hatten av!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Stellan »

Stenhård sak den där lådbilen. Bra modellerat.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar