MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

MiG 25 Foxbat Revell(aset) 1/48 Klar!!!

Inlägg av Henrik R »

Jaha,denna gång då tänkte jag bygga en stolthet från USSR. Gott Kamrat som man kanske skulle säga. Valet blev en Revell i 48 skalan. Det bästa är att när man läser på kartongen så har den en fint detaljerad cockpit, fint tänkte jag, sånt gillar jag. Men vad möts man med när man öppnar kartongen tror ni? haha ja ingenting i stort sett.. Nää det blir att bygga en helt nu cockpit med stol och allt!..Nää nu så "Let the bygge starta" helt enkelt!!

WOW! Fint med detaljer eller hur?
Bild

Ja det var verkligen fint detaljerad cockpit!
Bild

Åhh, stoljäveln har inte ens ett rätt nånstans...den går inte ens att använda...SLÄNG skiten!!!
Bild


En ny stol från en annan modell får stå som donator...som måste modifieras..i sann russian style!
Bild


Så ja! lite bättre iaf!
Bild

Jaha över till den något livlösa instrumentpanelen och baljan!...Antingen kör man med Revells "klistermärken" till instrumentpanel...eller så bygger man en ny av Gamla PE instrument.
Bild
Bild
Bild

Nåväl, klart för idag! hoppas det glädjer nån! Tungt limmat!
Senast redigerad av Henrik R den 26 feb 2012, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Lars Befring »

Nu har du att göra!!!

Det är ju ett av historiens häftigare flygplan, men kanske inte den bästa modellen!

Någon, kommer tyvärr inte ihåg vem, hävdade att det gick utmärkt att sätta in en valfri MiG-21 Cp, skillnaderna var inte så stora.

Det här ska bli spännande! =)

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Janne.S »

Ja du, att piffa upp den baljan blir nog skoj :D

Annars har ju Neomega en cockpit om det skulle vara så :D
Skönt bygge, MiG-25 rules!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Den är makalöst skön den. Och STOR! Byggde den i början av åttiotalet, ska bli häftigt att se den igen, detaljeringen av cockpit lovar gott. Dekalerna, hur gör du med dem? Arket som följde med är ju inte direkt omfattande.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av magnusf »

Attans vad du är grinig Henrik! Det var ju en himla fin läsfåtölj du fick med till modellen. Komplettera med en fotpall och en lampa och ställ den i beredskapsrummet så har piloten någonstans att sitta och bläddra i Pravda mellan uppdragen!

MiG-25 är en otroligt märklig flygmaskin, ser som vanligt fram emot ditt bygge!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Henrik R »

Ja du, att piffa upp den baljan blir nog skoj

Annars har ju Neomega en cockpit om det skulle vara så
Skönt bygge, MiG-25 rules!
Jovisst, hade kanske varit och föredra kanske, men jag kommer nog ha canopyn stängd tror jag.
Annars är det kul att bygga en grund. :-)




Den är makalöst skön den. Och STOR! Byggde den i början av åttiotalet, ska bli häftigt att se den igen, detaljeringen av cockpit lovar gott. Dekalerna, hur gör du med dem? Arket som följde med är ju inte direkt omfattande.
Lyckades räkna till 10 dekaler! haha..på tok för lite, men jag har ett ess i skjortärmen, har nämligen ett ryskt ark från en 21:a som innehåller alla små "trampa ej här" och "varning raketstol-Stalin hälsar". Stor är rätt ord på den, Tomcatten är mindre ta mig tusan och det är en 2 manskärra.. :-)


Attans vad du är grinig Henrik! Det var ju en himla fin läsfåtölj du fick med till modellen. Komplettera med en fotpall och en lampa och ställ den i beredskapsrummet så har piloten någonstans att sitta och bläddra i Pravda mellan uppdragen!

MiG-25 är en otroligt märklig flygmaskin, ser som vanligt fram emot ditt bygge!
Alltså jag hade kunnat limma dit snurran under så det blir en riktigt fotölj! :-) Det här med stolen är småpotatis egentligen, det jag verkligen får huvudvärk av är panellinjerna. Antagligen får jag karva nytt..skitjobb..hehe
Lennart

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Lennart »

Det där är en vacker maskin,stor och maffig.Eller fulsnygg kanske?
Blir intressant att se vad du får till med den/Lennart
Krister L
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:26

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Krister L »

Snacka om falsk marknadsföring.

"Detailed Cockpit" så får man med en chesterfield fåtölj och ett glasbord. :!:

Annars kan du sätta in en grovt stor pilot som döljer innanmätet.

Mvh
Krister Larsson
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Jag är svag för MiG-25:an, skall bli intressant att följa.
/Per-Erik
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG 25 Foxbat Revell 1/48

Inlägg av Henrik R »

Jaha! Nu har jag fått till den hemska cockpit som Revell skeppade med. Asså nu fattar jag ju varför den såg så livlös ut. Antagligen När modellen gjordes nångång i början av 80-talet så hade dom ingen aning hur Foxbatten såg ut invändigt och knappt utvändigt heller, Jag tror "the iron curtain" hade nått med saken om jag ska vara ärlig. Hur som helst jag har fått kompromissa lite när jag byggde denna cockpit. Revell hade inte samma utform på instrumentpanelen som på en riktigt kärra, det var en smärre omöjlighet, så den är inte helt exakt men nära på. Hur som helst så kan man nu iaf "se" instrument om man vill..Sen slipper jag den där chesterfield fotöljen :-) den var riktigt kul att titta på. Ska göra nått roligt av originalstolen :-)

Bild

Bild

Bild
Skriv svar