Bidrag till CCM-Open

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Håkan F »

Har noterat att O8-Open har en temaklass med "civilt".
Jag kommer inte ställa ut nedanstående bidrag där, däremot i temaklassen "Nissan/Datsun" hos CCM-Open som ju är på samma plats och tid.
Hoppas vi är fler med bidrag i båda avdelningarna av "nånting"-Open.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

mvh
Håkan Frid
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Janne Nilsson »

Bra vardagsmiljö på garagescenen. Gillar skala-känslan. Men det var nog det prydligaste garagegolv jag någonsin sett?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Håkan F »

Haha, jo, ehh, måste ju städa innan fotografen kommer... ;-)

HåF
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Johan Kjellin »

Riktigt snygg garagemiljö och jag gillar svetsfogarna längs skärmarna, ser ut som bilen behöver mycket omvårdnad! En sak som jag la märke till är att karossen är uppallad i plåten och inte i den bärande ramen, något som skulle ge stora skador i verkligheten(dock är inte motorn monterad iofs).

De skulle nog synas mindre om de står under hjulupphängningen så det kanske är bästa placeringen...
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Daniel_A »

Då fick man alltså se vinkelslipen färdig. Läckert!
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Håkan F »

Det var i alla fall meningen att pallbockarna skulle stå under rambalkarna och jag tor nog de gör det även om det syns dåligt på bilderna.
Får kolla detta.
HåF
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Bidrag till CCM-Open

Inlägg av Henrik R »

Skitsnyggt bygge! Otroligt hantverk!
Skriv svar