7,5cm fast KA pjäs (typ)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
stoffe
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 feb 2012, 23:04
Namn: Christofer Persson
Ort: staffanstorp (typ)

7,5cm fast KA pjäs (typ)

Inlägg av stoffe »

Hej på er, första inlägget här och nu tror jag att jag förstått hur man lägger in bilder med :D

Bild

Jag gillar saker i betong som hört till gröna firman så att säga :D

Detta skall föreställa en plomberad 7,5cm m57 pjäsbrunn.
Betongen är lite för blank och grå och buskarna är lite för lika gräset tycker jag, (inte konstigt med tanke på att de är tillverkade av samma material)
Mental note: köpa matt lack... :D
Ev kommer det tillkomma en figur i framtiden samt lite colaburkar och annat skräp som brukar finnas ute i naturen :?
Gipsbruk, gräs i olika nyanser, stålull och lite färg...skala 1/35
Johan Kjellin
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 mar 2012, 21:10

Re: 7,5cm fast KA pjäs (typ)

Inlägg av Johan Kjellin »

Gillar idén! Kanske en gammal "Skyddsobjekt - förbjudet att fotografera" skylt skulle ligga slängd någonstans också? Engångsgrill? Parasoll?

De plomberade KA torn/bunkrar som finns vid mitt sommarställe har till och med hålet eller kuggkransen kvar. På ett ställe har de byggt ett soldäck i trä inuti vilket blir en bastu på varma sommardagar. Har hittat en bunker som varit så dold att de glömt fylla den, med KSP ställning och allt kvar. Dock låst!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: 7,5cm fast KA pjäs (typ)

Inlägg av Henrik R »

Mycet snygg basplatta!! Den här kommer att följas med intresse!
stoffe
Inlägg: 15
Blev medlem: 02 feb 2012, 23:04
Namn: Christofer Persson
Ort: staffanstorp (typ)

Re: 7,5cm fast KA pjäs (typ)

Inlägg av stoffe »

roligt att höra, ehh alltså den är snyggare på bild än i verkligheten, de flesta grejer jag gör ser bättre ut på bild :-)
Skriv svar