Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Niklas »

Mycket fin modell Björn, men jag har svårt att tycka förebilden är speciellt snygg..! :-P

Målningen har du dock fått till, som alltid. Den ser sådär lagom sliten ut.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Lennart

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Lennart »

Blev riktigt bra som väntat , fina färger och vädring. Den har drag av ett litet besprutningsplan som jag inte minns namnet på.vanlig i Usa bl.a
Lennart
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack! :)

Lennart: Tror att jag vet vilken kärra du menar, men minns heller inte vad den heter. Rätt kantig i formerna, om jag inte minns fel? Men rätt lik i grunden.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Henrik R »

Känns som att jag inte behöver kommentera detta underbara bygge :-)
Men jag gör det endå! Du lyckas då alltid då till det snyggt även om du provar helt nya metoder. Hatten av!
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Daniel_A »

Inspirerande, snyggt och helt i min smak! Nu blir jag också sugen på att prova salt.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Man tackar! Men jag vet inte om saltmetoden märks så mycket längre. Det blev ett jäkla slipande och ommålande innan allt blev klart, så det vete sjutton om det är så mycket kvar av de effekterna. Lika bra det, kanske. :)
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Daniel_A »

Björn Fransson skrev:Man tackar! Men jag vet inte om saltmetoden märks så mycket längre. Det blev ett jäkla slipande och ommålande innan allt blev klart, så det vete sjutton om det är så mycket kvar av de effekterna. Lika bra det, kanske. :)
Fast personligen tycker jag det är just de effekterna som man inte ser på håll, men ändå finns där när man tittar närmre, som är häftigast. Det är ju det som är svårast tycker jag - att hålla det subtilt. Särskilt i 1/72. Den verkar vara jättesnygg i vilket fall, utifrån bilderna.

/Daniel
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Westland Wyvern S.4, Trumpeter 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Jo, det är nog så, i synnerhet på kroppen. Jag målade och slipade och vädrade så mycket att jag till slut inte riktigt vet vad som är en effekt av vad. :) Men jag blev nöjd med resultatet, även om vägen dit blev lite omständigare än jag tänkt från början. Kul att du gillar den!
Skriv svar