Tarangus A 32A Lansen 1/48 - fotograferad till slut!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Tarangus Lansen (Uppdaterad 20/2: Målad)

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Mycket snyggt Björn!!

/ Pekka
Cpt_Farrel
Inlägg: 27
Blev medlem: 28 jan 2012, 01:08

Re: Tarangus Lansen (Uppdaterad 20/2: Målad)

Inlägg av Cpt_Farrel »

Snyggt!

En annan variant som man kan använda för att få till skarvarna med starkare färg är att man grundmålar med önskad färg och sedan lägger en tunn sträng häftmassa längs skarven innan man kör igång med att bleka. Resultatet blir en starkare färg med en skarp men inte rak kant. Funkade kanon på min Draken, men tyvärr lyckades jag vädra bort mycket av effekten...

Ser fram emot att måla min Lansen men väntar nog på lite ers och annat från Maestro...

/ Anders
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Tarangus Lansen (Uppdaterad 20/2: Målad)

Inlägg av Anders_Isaksson »

Mycket snyggt så långt, Björn!
Lansen har inte riktigt varit min grej men jag blev nu så inspirerad att jag gick med i FB-gruppen.
Mycket bra material där så kanske sitter jag med en likadan på byggbordet (eller åtminstone på hyllan) snart... :)

Ser fram mot fortsättningen!
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tarangus Lansen (Uppdaterad 20/2: Målad)

Inlägg av Björn Fransson »

Landningsställen fixade och detaljerade lite extra.

Bild

På upploppet nu... Dags för dekaler!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Tarangus A 32A Lansen 1/48

Inlägg av Henrik R »

Mycket snygga landställ du gjort Björn! Tar du med Lansen till 08 Open om du blir klar med den?

Snyggt jobbat, gillar verkligen din Lansen
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Tarangus A 32A Lansen 1/48

Inlägg av Janne.S »

Tjusiga ställ :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tarangus A 32A Lansen 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Henrik R skrev:Tar du med Lansen till 08 Open om du blir klar med den?
Det är tanken, efter ett par år när jag lyckats boka in annat, tänkte jag faktiskt dyka upp där för första gången. Ska bli riktigt kul! Och om inget oförutsett inträffar ser Lansen faktiskt ut att bli klar i tid också! Peppar, peppar...
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tarangus Lansen (Uppdaterad 20/2: Målad)

Inlägg av Björn Fransson »

Cpt_Farrel skrev:Snyggt!

En annan variant som man kan använda för att få till skarvarna med starkare färg är att man grundmålar med önskad färg och sedan lägger en tunn sträng häftmassa längs skarven innan man kör igång med att bleka. Resultatet blir en starkare färg med en skarp men inte rak kant. Funkade kanon på min Draken, men tyvärr lyckades jag vädra bort mycket av effekten...

Ser fram emot att måla min Lansen men väntar nog på lite ers och annat från Maestro...

/ Anders
Bra tips! Och det där med att vädra bort effekten känner jag igen... De här skarvarna är ommålade ett par gånger innan jag lyckades få stopp på airbrushen. Preshaden ligger rätt djupt numera... :?
Lennart

Re: Tarangus A 32A Lansen 1/48

Inlägg av Lennart »

Kanonfint Björn /Lennart
Björn Fransson
Inlägg: 3577
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tarangus A 32A Lansen 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

På upploppet nu... Vindrutetorkaren, ett kul småpillande. (Och nej, vindrutan är inte orange, det är blixten som spelar ett spratt)

Bild

Monterade luftbromsar:

Bild


Och ett i stort sett färdigt hjulschakt. Eller helt färdigt, vet inte riktigt än. Men det börjar bli trångt. ;)

Bild
Skriv svar