Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av magnusf »

Jakob! Stolen är bra men det ser ut som om det är en pansarplåt bakom som är hopgjuten med stolen. Antingen får du fila bort den eller leta upp en stol utan pansarplåt!

Hälsningar

Magnus
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av jfall »

Oj det gick snabbt, tack! Tror jag tar arbetet att slippa bort pansaret är betydligt billigare en quickboost stolen utan.

Jakob
Jakob Fall
AP
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av magnusf »

Du kan ju göra som jag gjorde och då blir det ännu billigare: fila ner katapultstolarna!

Hälsningar

Magnus
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av jfall »

Jo kanske gör det, funderar dock på att ha huven öppen och då blir det ju lite kinkigare, vi får se hur det blir när det bär av.

Jakob
Jakob Fall
AP
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av magnusf »

Ska du köra öppen huv så är det precis som du säger värt att investera i ett par snygga stolar!

/M
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av Anders_Isaksson »

magnusf skrev:Jakob! Stolen är bra men det ser ut som om det är en pansarplåt bakom som är hopgjuten med stolen. Antingen får du fila bort den eller leta upp en stol utan pansarplåt!

Hälsningar

Magnus
Dessutom verkar ju stolarna i Vampire (åtminstone den som Björn har fotat) sakna den där randiga dynan i ryggstödet som alla Spitfirestolar vanligen har. Eller så har dessa dynor försvunnit med tidens gång.
Både Pavla och Quickboost har dynan, och det är väl helt i sin ording eftersom det ju är stolar för Spitfire.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av magnusf »

Anders_Isaksson skrev:
magnusf skrev:Jakob! Stolen är bra men det ser ut som om det är en pansarplåt bakom som är hopgjuten med stolen. Antingen får du fila bort den eller leta upp en stol utan pansarplåt!

Hälsningar

Magnus
Dessutom verkar ju stolarna i Vampire (åtminstone den som Björn har fotat) sakna den där randiga dynan i ryggstödet som alla Spitfirestolar vanligen har. Eller så har dessa dynor försvunnit med tidens gång.
Både Pavla och Quickboost har dynan, och det är väl helt i sin ording eftersom det ju är stolar för Spitfire.
Anders! Var naturligtvis tvungen att ta ett snabbt varv genom Widfeldt igen: det finns inga bilder där man ser några dynor. Och det finns inga bilder som visar det motsatta heller :-) ! Däremot så finns det en sprängskiss på en ensitsig Vampire där det finns en ryggdyna inritad och så beskriver Hans Percy (som flugit Vampire) att stolen eventuellt hade en mörkt blå eller svart ryggdyna i något galonliknande material men han minns inte riktigt. Även här är det nog ensitsaren det handlar om!

Jag tror ingen kan säga vad som är rätt eller fel, jag säger dock tvärsäkert att en ryggdyna i avvikande färg livar upp, och dessutom är skön att luta sig mot :-) !

Hälsningar

Magnus
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av Anders_Isaksson »

Låter bra, Magnus!
Tror efter lite funderande att det blir ryggdynor på stolarna i min Vampire.
Kanske rentav skaffar ett par av den där Pavla-stolen.
Tack Jacob för att du nämnde Pavlas stol, hade missat den annars! :)
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av jfall »

Jo dom ser riktigt fina ut tycker jag, och billiga är de ju också :D.
Jakob Fall
AP
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: Vampire dubbelbygge, T.11 och F.3...

Inlägg av Anders_Isaksson »

Två stolar beställda! :D
Skriv svar