Last night of the promps"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Last night of the promps"

Inlägg av Lennart »

Eller sista pc biten innan målningen.Så har jag fått färdig klumpfoten"som sitter framför tornet .Skiktlimmat av 6 st 2mm bitar och formad.Klumpfoten har en lucka på varje sida.Höger för bränslepåfyllning,vänster för gas och syrgas.Ser inte mycket ut för världen,men nog så nödvändig.När denna är monterad så skall jag måla hela bygget.Godkväll/LennartBild
Lennart

Re: Last night of the promps"

Inlägg av Lennart »

Då är allt på plats ,och färdigt för målningen.LennartBild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Last night of the promps"

Inlägg av Henrik R »

Jag gillar ankaret!! Hur gjorde du det? Lennart aka CNC maskinen! :-)
Det ser onödigt bra ut det där Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Last night of the promps"

Inlägg av Stellan »

Ha, nu ser jag det hela framför mig; eftersom det ska bli ett dio (?) så måste det ju ligga någon mindre bogserbåt eller motorbåt bredvid med en handfull matroser som drar i tåtar och rep.bara att sätta igång att karva ny plast för att få dylikt flytetyg färdigt.

Bra ser det ut, Lennart.
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Last night of the promps"

Inlägg av Lennart »

Jag ritade upp ankaret på två mm pc,skar ut, putsade och limmade på plats. Inte så krångligt . Ib Riis fick paddla gummibåt Stellan,så en sån får det bli :D
Tack ska ni ha /Lennart
Skriv svar