M8 Greyhound Balkan verisionen

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
bosnafly
Inlägg: 93
Blev medlem: 31 aug 2012, 19:37

M8 Greyhound Balkan verisionen

Inlägg av bosnafly »

Hej

Tänkte visa er mitt nästa projekt,en M8 USA från WWII som användes under konflikten på Balkan o d en är ombyggd,finns bara ett foto av denna o det sitter ett annat torn på den,en M-80 Yugoslavisk transport fordon.
Sjävla M8 har jag kommit över både i skala 1/72 o 1/35 nu ska jag försöka hitta ett torn som kan passa,hittade ett torn i 1/72 från en gammal rysk vagn men svårare blir det i 1/35 så har ni nån idé så säg till.
Lite längre ner på länken så finns det en M8 med ett annat torn,det är den jag menar.

http://stef124.tripod.com/m8grej.htm

Sani
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: M8 Greyhound Balkan verisionen

Inlägg av BGB »

Hej!
Det står att det ärett torn från nån BMP variant ,finns väl massor av BNPvarianter i skala 1/35
mvh Boris
bosnafly
Inlägg: 93
Blev medlem: 31 aug 2012, 19:37

Re: M8 Greyhound Balkan verisionen

Inlägg av bosnafly »

Tornet är från en jugoslavisk BVP M-80 och jag är rätt dålig på vilka ryska vagnar har en torn som liknar denna..
Sani
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: M8 Greyhound Balkan verisionen

Inlägg av BGB »

Hej ! Jag kollade lite på nätet BMP 1/2 såg rätt lika ut i tornet kan vara skillnad på beväpningen. det mesta jugoslaviska var väl licenstillverkat
mvh Boris
bosnafly
Inlägg: 93
Blev medlem: 31 aug 2012, 19:37

Re: M8 Greyhound Balkan verisionen

Inlägg av bosnafly »

Ska kolla närmare på det Boris,inte direkt lincens tillverkat utan mer kopia men med egna modifieringar,samma sak M-84 Jugoslaviska pansarvagnen,grund i botten en T-72 men med annan elektronik,motor,mm.
Skriv svar