Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av Öken-Erik »

Jag har ju byggt en del olika svenska figgar för Soldat & Teknik vet inte o du sett detta.Jag har bla byggt just den varianten du gjort men med andra grundfigurer. Problemet är att hitta en figur utan strids-sele att jobba med.
Jag har också byggt en del andra, bla strvförare (rysk strvsoldat i botten), skidlöpare (tysk vintersoldat i botten), svensk femtiotalssoldat (tysk soldat med "regnponsho i botten osc). Jag har också skrivit om hur man ganska enkelt kan bygga svenska vapen (K-pist m45b, KG mm) av befintliga vapen.

Som sagt trevligt att se att andra sysslar med samma sak! :-)
Och beredskapsmuseet är absolut värt ett besök.

Öken-Erik
VagnC
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 apr 2012, 23:46
Namn: Nicklas
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av VagnC »

Öken-Erik skrev:Jag har ju byggt en del olika svenska figgar för Soldat & Teknik vet inte o du sett detta.Jag har bla byggt just den varianten du gjort men med andra grundfigurer. Problemet är att hitta en figur utan strids-sele att jobba med.
Jag har också byggt en del andra, bla strvförare (rysk strvsoldat i botten), skidlöpare (tysk vintersoldat i botten), svensk femtiotalssoldat (tysk soldat med "regnponsho i botten osc). Jag har också skrivit om hur man ganska enkelt kan bygga svenska vapen (K-pist m45b, KG mm) av befintliga vapen.

Som sagt trevligt att se att andra sysslar med samma sak! :-)
Och beredskapsmuseet är absolut värt ett besök.

Öken-Erik
Ja dom har jag sett i tidningen! :) Är själv prenumerant (delvis pågrund av dina artiklar!) Härliga grejer och riktigt snyggt... Framförallt mycket pedagogiskt upplagt som förhoppningsvis väcker fler personers intresse! Keep it up Erik! :D
Har du några bilder du får lägga upp digitalt på dina svenska verk?

Har precis införskaffat ett set tyskar som jag har en idé om vad jag vill göra med, men dessa har stridssele på sig som sagt vilket kommer krångla till det lite. Men då de hade bra poser och mycket "bling-bling" så kunde jag inte motstå frestelsen! ;) Vi får se vad framtiden bjuder på!
Vi ses i siktet!
/ VagnC


"All evil needs to prevail is for good men to step aside"

http://vagnchefens.blogg.se
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av Öken-Erik »

Kul att höra att någon läser o uppskattar det man gör. I nästa nummer blir det m/60 och en marinfficer.
Skulle bra gärna vilja göra en m/59, jag har det mesta vad gäller utruistning o vapen men saknar bra grundfigur, om någon har en bra ide så maila mej.
Funderar också på att ge mej i kast med en m/10. :-)

Någon möjlighet att lägga upp digitalt har jag inte, möjligen har Tor Netterby en del bilder i sin dator.
Annars funderar jag på att man kunde ställa ut dom i en SIG "Svenska Armen" eller nåt till C4-OPEN 2012, någon som kan tänka sej att hålla i en sådan?

Öken-Erik
VagnC
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 apr 2012, 23:46
Namn: Nicklas
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av VagnC »

Öken-Erik skrev:...
Funderar också på att ge mej i kast med en m/10. :-) ...
...Öken-Erik
Det vore RIKTIGT kul att se! :)
Gört!
Vi ses i siktet!
/ VagnC


"All evil needs to prevail is for good men to step aside"

http://vagnchefens.blogg.se
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av AndersR »

Öken-Erik skrev:Annars funderar jag på att man kunde ställa ut dom i en SIG "Svenska Armen" eller nåt till C4-OPEN 2012
Då får du allt sluta fundera och lägga på en rejäl rem. ;)

/Anders, som för övrigt gillar både det lilla dioramat och Eriks skriverier i S&T skarpt.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Diorama 1/35: Sverige 1939-1940

Inlägg av Öken-Erik »

OK, 2013 då! :-)

Öken-Erik
Skriv svar