Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Stellan »

Bild
Denna Tiger Moth i 1/32 från Matchbox är en av få modeller jag har kvar från min ungdom.

Bild
Har tre till i Matchbox lådning och ytterligare en i Revells dito, alla i olika stadier av byggnation...

Bild
Tänk, bara tänk, om Trumpeter (som säkert kommer sumpa det helt) eller varför inte Wingnut (som aldrig (?) kommer befatta sig med något byggt efter 1918) skulle göra en ny stor modell av denna mest klassiska av alla biplan . Eller varför inte...

Bild
...Airfix som fått upp farten igen, de borde ta sig an denna brittiska ikon och göra den i 1/24. Ska nog ta ett snack med dem om saken.
Stellan Schroeder Englund
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det är märkvärdigt vilka bra resultat man ändå nådde med enkla verktyg och penselmålning i sin ungdom.
Hatten av för tonåringen(?) Stellan.

Uffe
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av olindau »

Heja
Vill se live på 08-Open Matchbox SIG !!!
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Stellan »

Ulf Lundberg skrev:Det är märkvärdigt vilka bra resultat man ändå nådde med enkla verktyg och penselmålning i sin ungdom.
Hatten av för tonåringen(?) Stellan.

Uffe
Jomen jag tackar för det, Ulf. Jag var väl en 15 när det begav sig. Kommer mycket väl ihåg hur infernabelt svårt det var att få den gula färgen att täcka den bruna plasten på kroppen. Vingarna var ju gula redan från början så där räckte det med ett dussin lager färg.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Stellan »

olindau skrev:Heja
Vill se live på 08-Open Matchbox SIG !!!
Det får du!
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Lennart »

Instämmer med Ulf.Snyygt resultat av en "spoling !
Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Matchbox SIG; DH Tiger Moth

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Instämmer med Ulf.Snyygt resultat av en "spoling !
Lennart
Tack Lennart! Jag kommer ihåg hur stolt jag var när jag lyckats rigga vingarna.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar