PBV 401

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: PBV 401

Inlägg av Erik_G »

Supersnyggt!
Detaljarbetet får mitt bygge att se ut som, ja, jag vet inte vad.. byggt med slägga och vinkelslip.. som originalet :-)
Ingvar
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2012, 10:50
Namn: Ingvar

Re: PBV 401

Inlägg av Ingvar »

bosnafly skrev:Häftigt bygge undrar bara ee sak,tornet viket fordon kommer det från början?

Sani
Med hänvisning till mitt förra påstående har jag kollat runt lite och kan inte hitta någon BRDM 2 med detta torn, Inte heller BTR verkar finnas med denna variant även de påminner. Båda är större och har tyngre beväpning. Jag tror nog att detta torn är unikt för MTLB.

Tack för kritiken allesamman, här kommer lite uppdatering. Nej, den är ännu inte klar. Mer och bättre vädring skall till innan jag är nöjd. "Fönsterluckor" har kommit på plats, så även presenning.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fästet för Ksp-fordonsstativet är jag rätt nöjd med. -Fick till och med till spärren på vänster sida.
Bild

Bara för att ha något i buren lindade jag ihop en "docka" av riggtråd som målades blå för att likna nylonrep.
Skulle tagit en bild innan jag la över presenningen :(
Bild
Tacksam för kommetarer,

/ Ingvar
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: PBV 401

Inlägg av Janne Nilsson »

Ja vad skall man säga? Så bra, tycker att du fick nätburen, pressen och linan som spänner den väldigt bra.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: PBV 401

Inlägg av Plasticbattle »

Awesome model. Love the tarps on the cage ... very realistic. How I would love to see some mud thrown up on this. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: PBV 401

Inlägg av Öken-Erik »

Kanon Ingvar!

m en jag håler med Frank, lite lersplatter där bak hade varit "pricken över I" sas.
Men det är ju bara en subjektiv åsikt, snyggt är det iaf! :-)

Öken-Erik

CU@C4
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: PBV 401

Inlägg av Erik_G »

Håller med föregående talare.. lite mer lera skadar nog inte.. så här ungefär:

Bild


:-)
Thord Wedman
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:15
Ort: Mullsjö

Re: PBV 401

Inlägg av Thord Wedman »

Snyggt bygge Ingvar.
Kul att mina bilder kommer till användning, det är ju det de är till för. :-)
Fästena på vänster bak är helt riktigt till del av vadningsutrustningen men dessa delar var nästan aldrig utdelade.
Behöver du ett fordonslv-stativ till ditt fäste eller bygger du ett eget?

/Thord
Lennart

Re: PBV 401

Inlägg av Lennart »

Otroligt snyggt /Lennart
Ingvar
Inlägg: 72
Blev medlem: 19 okt 2012, 10:50
Namn: Ingvar

Re: PBV 401

Inlägg av Ingvar »

Tack för alla vänliga omdömen allesamman.

Nej Erik och Erik, jag tänker inte dränka den i lervälling! Det finns faktiskt riktigt gott om bilder på 401or där mönstermålningen faktiskt syns ;)

Men jo, som jag skrev är jag ännu inte färdig med vädringen. Jag hade tänkt mig en torr vädring med intorkade småstänk av den typ man får så här på vårvintern. Ni vet, ungefär så som den egna bilen ser ut så här års :(

Thord, jag har funderat på att smälla ihop en fordonsKsp stativ. Du har händelsevis inte I-boksbilder att tillgå på denna manick?

Mvh,

Ingvar
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: PBV 401

Inlägg av Öken-Erik »

Låter bra Ingvar.
Jag måste poängtera att det var just detta jag tyckte, "lerbadet" får Erik G stå för helt själv! :-)

Öken-Erik

CU@C4
Senast redigerad av Öken-Erik den 03 mar 2013, 21:17, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar