Sd.Kfz 251

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Dennis
Inlägg: 110
Blev medlem: 27 jan 2012, 21:26

Re: Sd.Kfz 251

Inlägg av Dennis »

Hej Emil

Gillar din vagn och att du gjort många fina detaljer, dessutom ser jag att du arbetat med färgerna.

En sak bara, figgen med baskern, baskern försvann innan 1941 och vagnen du bygger är väl en D eller hur ?

Den kom ut 1943 om jag inte missminner mig.

Säger inte att det är fel, men en båtmössa skulle nog sitta bättre.

Fortsätt vädra och det ska bli kul att se den live :-)

//Dennis
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Sd.Kfz 251

Inlägg av Emil_Juhl »

@TomahawK
Tack så mycket!
Jag använde häftmassa för att maskera Kamouflaget. Helt oanvänd häftmassa och dessutom använde jag plasthandskar när jag hanterade den för att inte få in fett i massan som sen skulle föras över på modellen.
Varje enskilld färg består av fem olika nyanser.
Exakt vilken typ av korv det är får var och en själv fantisera kring =)

@Dennis
Stort tack Dennis!
Jo jag är fullt medveten om att baskern är av äldre modell.
Jag vill gärna lägga in lite detaljer som får åskådaren att börja fundera på vad som händer runt om kring. Är det äpplen eller tomater? Är det en ring svensk falukorv där ligger? Hur hamnade den där då? Eller har de två soldaterna varit och plundrat en fransk gård och stulit gårdens hammarökta korv och några flaskor vin? Varför har en av soldaterna en gammal basker på sig? Har han varit med länge och lyckats behålla sin kära basker eller har han fått tag på den på något annat sätt?

Jag lämnar det öppet för åskådarens tolkning. Inga teorier är rätt eller fel. =)
Mvh
Emil Juhl
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Sd.Kfz 251

Inlägg av Öken-Erik »

Basker o basker... nu är det ju ingen basker utan en taskigt kamoflerad störtkruka! Knappast troligt att någon ville hänga kvar vi d en dylig faktiskt... men snygt är det iaf.

Öken-Erik
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Sd.Kfz 251

Inlägg av Emil_Juhl »

Vem vet? Det var kanske hans lycko-störtkruka =)
Roligt att du tycker den är snygg!
Mvh
Emil Juhl
TomahawK
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:51

Re: Sd.Kfz 251

Inlägg av TomahawK »

Tack för svaret, får försöka mig på häftmassa nån dag :)
Skriv svar